مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از آمادگی ۱۹ قربانگاه برای دریافت دام‌های قربانی خیرین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : بسیاری افراد در روز قربان قربانی دارند و توصیه در دین اسلام بر توزیع دام قربانی میان نیازمندان است و در همین راستا کمیته امداد این آمادگی را دارد که دام‌های قربانی را تحویل گرفته و میان نیازمندان توزیع کند.

او گفت : به این منظور ۱۹ قربانگاه در نظر گرفته شده که افراد خیر می‌توانند نذورات و قربانی خود را به آن‌ها تحویل دهند.

رخصی افزود: در هریک از شهرستانها، ادارات کمیته امداد برای این منظور در نظر گرفته شده و در شهر کرمانشاه نیز چهار نقطه در محل انتهای شهرک دانش، ابتدای شهرک الهیه، میدان آزادی (پشت بازارچه هلال احمر) و میدان ایثار به عنوان قربانگاه در نظر گرفته شده است.

او افزود: در این مراکز کار ذبح، بسته بندی و توزیع دام قربانی بصورت بهداشتی و با رعایت تمام پروتکل‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امداد استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از خدمات دیگر کمیته امداد در عید قربان این است که افراد می‌توانند پول نقد به حساب کمیته امداد واریز کرده و تقاضا کنند که با این مبلغ دام قربانی خریداری شده و ذبح شود.

او افزود: برای این کار افراد باید با ادارات کمیته امداد هماهنگی کرده و بعد از پرداخت مبلغ، کار خرید دام قربانی و ذبح و توزیع آن میان نیازمندان برای این افراد انجام می‌شود.

رخصی گفت: افرادی هم که فقط می‌خواهند پول نقد واریز کنند و درخواستی درقبال آن ندارند می‌توانند مبالغ نذورات خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۸ واریز کنند.

او افزود: همچنین افراد با شماره گیری کُد #۸۸۷۷* می‌توانند کمک‌های خیرانه خود را واریز کنند.

رخصی ادامه داد: افراد هر سوالی در خصوص نذورات عید قربان دارند می‌توانند با شماره تماس ۳۸۲۴۰۷۷۶-۰۸۳ کمیته امداد در میان بگذارند.

آغاز مرحله دوم رزمایش "همدلی" از عید قربان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از آغاز مرحله دوم رزمایش مساوات و همدلی از عید قربان خبر داد و افزود: این مرحله از طرح بصورت ویژه در عید قربان تا غدیر برگزار می‌شود و بعد از این اعیاد نیز ادامه خواهد داشت.

او افزود: در راستای اجرای این طرح، بعد از جمع آوری کمک‌های مردمی از روز عید غدیر (۱۸ مرداد) کار توزیع سبد‌های حمایتی آغاز می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این سبد‌ها برای هر خانوار یک نفره تحت پوشش شامل پنج کیلو برنج، دو کیلو مرغ و یک کیلو روغن، برای خانوار دو نفره شامل ۱۰ کیلو برنج، دو کیلو مرغ و دو کیلو روغن و برای خانوار‌های سه نفره و بیشتر شامل ۱۰ کیلو برنج، دو کیلو مرغ و سه کیلو روغن است.

رخصی گفت: این بسته‌ها به تدریج توزیع شده و خانوار‌ها برای دریافت آن باید به فروشگاه‌های رفاه مراجعه کنند.

او افزود: همچنین در سطح روستا‌ها نیز کار توزیع این سبد‌های حمایتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.