مدیرکل کمیته استان کرمان گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد بخش راین اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در سفر به بخش راین در مراسم افتتاح از طرح اشتغال گلخانه‌ای مددجوی تحت حمایت این نهاد که با حضور امام‌ جمعه بخش راین برگزار شد، سیاست کمیته امداد را ایجاد اشتغال به‌ویژه مشاغل جدیدی که در کمتر از یک سال به بازدهی می‌رسند اعلام کرد و گفت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال امسال به کمیته امداد بخش راین اختصاص‌یافته است.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در بخش راین بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: طرح اشتغال گلخانه‌ای که از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد افتتاح شده،  هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد که با افتتاح آن زمینه اشتغال سه نفر فراهم شده است.

صادقی با بیان اینکه امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به‌ منظور ایجاد ۱۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر به همت این نهاد به بخش راین اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: در صورتی‌ که همه دستگاه‌ها به‌ خصوص دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را با مددجویان کمیته امداد در بحث صدور مجوز‌ها داشته باشند، تسهیلات اشتغال‌زایی این بخش افزایش خواهد یافت تا اشتغال مناسبی برای مددجویان تحت حمایت این بخش و فرزندان آن‌ها ایجاد شود.

او بیان داشت: در هر منطقه برخی مشاغل اصالت دارند که در بخش راین، صنایع‌دستی از جمله چاقو سازی قدمت خاصی دارد و این نهاد آمادگی دارد در بحث توسعه این مشاغل، تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهد.

صادقی از پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند، سخن گفت و بیان داشت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها را به‌کارگیرند به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

او به اصالت و محبوبیت جهانی فرش کرمان اشاره کرد و افزود: این نهاد بحث اشتغال در حوزه قالی‌بافی را در بعضی از مناطق استان از سال‌ها قبل شروع کرده است و در حال حاضر ۴ هزار و ۴۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: کار جدید و خاصی که کمیته امداد در بخش راین انجام داده این است که از مدل‌های جدید اشتغال از جمله گلیم شیرگی پیج سیرجان که تاکنون سابقه اجرایی در این بخش نداشته را اجرا کند و هم‌اکنون تعدادی از مددجویان این بخش، آموزش‌هایی در زمینه گلیم‌بافی فراگرفته‌اند و در حال بافت گلیم هستند.

او گفت: به دنبال این هستیم برای خانواده‌های مددجویان با استفاده از ظرفیت نیروی کاری که دارند چندین شغل ایجاد کنیم تا با تلفیقی از مشاغل مختلف؛ اگر طرحی در فصولی از سال درآمد نداشته باشد و یا درآمد آن کم باشد از طریق مشاغل دیگر درآمد آن‌ها جبران شود.

صادقی تصریح کرد: مزیت راه‌اندازی گلخانه‌ها در بخش راین این است که عمده گلخانه‌ها در جنوب استان هستند و فصل گلخانه‌های جنوب عمدتا در زمستان است که می توان با راه‌اندازی گلخانه در این منطقه، نیاز بخشی از استان و منطقه به محصولات گلخانه ای را جبران کرد.

انتها پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار