تاکید فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق بر امنیت نوار مرزی با سوریه

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد با استفاده از تکنولوژی روز، این کشور امنیت بالایی در مرز با سوریه ایجاد و تجهیزات نظامی به نوار مرزی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، «یحیی رسول» سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (چهارشنبه) بر تامین امنیت کامل در مرز این کشور با سوریه تاکید کرد.

او اعلام کرد: تجهیزات نظامی برای تامین امنیت نوار مرزی عراق با سوریه و همچنین در طول نوار مرزی با سایر کشور‌ها ارسال کرده شده و این امر همزمان با عملیات نظامی نیرو‌های عراقی در مناطق مرزی است.

یحیی رسول در مصاحبه با روزنامه «الرسمیه» عراق افزود: امنیت در مرز عراق با به کارگیری تکنولوژی روز و استفاده از دوربین‌های حرارتی و پهپاد‌های اطلاعاتی در سطح بالایی است. علاوه بر این عملیات نظامی که بخش‌های مختلف آن را اجرا می‌کنند، به ویژه در محدوده فرماندهی عملیات الانبار، الجزیره و غرب نینوا عملیات مستمری است که با هدف ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به اراضی عراقی صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: تداوم عملیات نظامی با هدف تعقیب و پیگرد بقایای گروهک‌های تروریستی داعش و هدف قرار دادن آنهاست.

سخنگوی مصطفی الکاظمی افزود: یگان‌های نظامی فعال در مرز شامل نیرو‌های ارتش، الحشدالشعبی و گارد مرزی هستند که به ویژه در نوار مرزی شمال شرق سوریه مستقر هستند یعنی در طرفی که زندان‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد و ده‌ها هزار تروریست داعشی در آن حضور دارند.

او گفت: فرماندهی امنیتی بر گسترش یگان‌های نظامی و مراکز دیده‌بانی در نوار مرزی عراق با سایر کشور‌های همسایه با هدف تامین امنیت و سیطره بر آن و ممانعت از حضور و نفوذ عناصر تروریستی به ویژه در بخش‌های بیابانی متمرکز است.

یحیی رسول با بیان تمرکز دولت عراق بر مسئله تسلط بر مرز به ویژه با سوریه، افزود: فرماندهی عملیات مشترک، وزارت کشور و وزارت دفاع برای تداوم حمایت از پرونده مرز‌ها و تجهیز آن به تمامی تکنولوژی‌های اطلاعاتی و فناوری جدید برنامه‌ای ویژه دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار