سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد با استفاده از تکنولوژی روز، این کشور امنیت بالایی در مرز با سوریه ایجاد و تجهیزات نظامی به نوار مرزی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، «یحیی رسول» سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (چهارشنبه) بر تامین امنیت کامل در مرز این کشور با سوریه تاکید کرد.

او اعلام کرد: تجهیزات نظامی برای تامین امنیت نوار مرزی عراق با سوریه و همچنین در طول نوار مرزی با سایر کشور‌ها ارسال کرده شده و این امر همزمان با عملیات نظامی نیرو‌های عراقی در مناطق مرزی است.

یحیی رسول در مصاحبه با روزنامه «الرسمیه» عراق افزود: امنیت در مرز عراق با به کارگیری تکنولوژی روز و استفاده از دوربین‌های حرارتی و پهپاد‌های اطلاعاتی در سطح بالایی است. علاوه بر این عملیات نظامی که بخش‌های مختلف آن را اجرا می‌کنند، به ویژه در محدوده فرماندهی عملیات الانبار، الجزیره و غرب نینوا عملیات مستمری است که با هدف ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به اراضی عراقی صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: تداوم عملیات نظامی با هدف تعقیب و پیگرد بقایای گروهک‌های تروریستی داعش و هدف قرار دادن آنهاست.

سخنگوی مصطفی الکاظمی افزود: یگان‌های نظامی فعال در مرز شامل نیرو‌های ارتش، الحشدالشعبی و گارد مرزی هستند که به ویژه در نوار مرزی شمال شرق سوریه مستقر هستند یعنی در طرفی که زندان‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد و ده‌ها هزار تروریست داعشی در آن حضور دارند.

او گفت: فرماندهی امنیتی بر گسترش یگان‌های نظامی و مراکز دیده‌بانی در نوار مرزی عراق با سایر کشور‌های همسایه با هدف تامین امنیت و سیطره بر آن و ممانعت از حضور و نفوذ عناصر تروریستی به ویژه در بخش‌های بیابانی متمرکز است.

یحیی رسول با بیان تمرکز دولت عراق بر مسئله تسلط بر مرز به ویژه با سوریه، افزود: فرماندهی عملیات مشترک، وزارت کشور و وزارت دفاع برای تداوم حمایت از پرونده مرز‌ها و تجهیز آن به تمامی تکنولوژی‌های اطلاعاتی و فناوری جدید برنامه‌ای ویژه دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار