استاندار گیلان از کاهش محسوس گرایش به مواد مخدر در این استان خبر داد و آن را حاصل اقدامات آموزشی، فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی گسترده دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های فعال در حوزه مقابله با اعتیاد برگزار شد، کاهش محسوس گرایش به مواد مخدر در گیلان را حاصل اقدامات آموزشی، فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی گسترده دانست و تأکید کرد: باید با توسعه مشارکت‌های مردمی و بهره گیری از پتانسیل فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد، امر پیشگیری و بازتوانی از اعتیاد به طور جدی دنبال شود.

او افزود: باید در راستای مقابله با اعتیاد و سپس کاهش گرایش به مواد مخدر، گام‌های جدی برداریم و به یک گفتمان واحد فرهنگی، آموزشی و آگاهی بخشی دست یابیم.

استاندار گیلان این استان را دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی و اضافه کرد: انتظار دارم استانی پیشرو در بهره گیری از این مهم باشیم و از پتانسیل دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی در استفاده از فنآوری‌های روز اقدامات موثری صورت گیرد.

زارع افزود: طرح یاریگران زندگی که به عقیده کارشناسان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است و مقرر بود امسال در ۸۰ درصد مدارس شهری اجرا شود، ولی به علت شیوع کرونا دچار کندی در روند شد که لازم است اجرای آن در سال تحصیلی جدید متناسب با شرایط موجود، دنبال شود.

او به مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد تا اجرای این طرح در بستر فضای مجازی و سامانه شاد را پیگیری کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان استان تولید کننده مواد مخدر نیست، تصریح کرد: با این وجود انتظار دارم نظارت و پایش در این بخش با جدیت انجام شود.

در پایان جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با قدردانی از علی باقری سرپرست این شورا، اسماعیل حیدری آزاد به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.