استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت غربالگری معتادان متجاهر در شرایط کرونا

استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت غربالگری معتادان متجاهر در شرایط کرونا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر دیروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعتیاد را یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی قرن حاضر عنوان کرد و گفت: پیامد‌های منفی اعتیاد، جامعه بشریت را تحت الشعاع قرار داده و مصرف مواد مخدر در تمام کشور‌های دنیا، سیر صعودی دارد.

او بر ضرورت غربالگری معتادان متجاهر با توجه به شرایط کرونا تأکید کرد و افزود: مراکز مبارزه با اعتیاد گیلان جزء پیشتازان و از زمره مراکز نمونه کشور محسوب می‌شوند که باید تلاش شود با روش‌های علمی و کارشناسی همچنان این روند استمرار یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع اعتیاد با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و قرار داشتن در مسیر ترانزیت، همواره به عنوان چالشی اولویت‌دار مطرح بوده، ادامه داد: باید موضوع آموزش و اقدامات فرهنگی به منظور پیشگیری و کاهش تقاضا در دستور کار باشد.

زارع همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت صدا و سیما در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش علیرغم تعطیلی مدارس، از طریق بستر‌های موجود در فضای مجازی، پیام‌های آموزشی را به خوبی به دانش آموزان منتقل کرده است.

او برخورد جدی با قاچاقچیان و خرده فروشان را یکی از خواسته‌های جدی جامعه برشمرد و گفت: اجتماعی کردن امر مبارزه از طریق توسعه مشارکت مردم، نخبگان، جوانان و تشکل‌های مردم نهاد همواره از جمله انتظارات از متولیان این حوزه است.

استاندار گیلان تشکیل سمن‌هایی با محوریت موضوعات مبارزه با مواد مخدر را بسیار اثرگذار دانست و افزود: این اقدام برای حمایت و صیانت از بهبودیافتگان، اشتغال و بازگشت آنان به زندگی عادی می‌تواند بسیار موثر باشد.

زارع همچنین بیشتر شدن فعالیت‌های مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای، تقویت امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز در راستای مبارزه با مواد مخدر به ویژه در مبادی ورودی و خروجی و نیز مرز‌های دریایی و زمینی استان را خواستار شد.

او با اشاره به مناسبت ۵ تیر ماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: برنامه‌های این ایام متناسب با فضای کرونایی و با استفاده از بستر فضای مجازی و غیرحضوری پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.