مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در واحد‌های تولیدی صنعتی و کارگاهی استان تولید می‌شود.

تولید روزانه بیش از ۳۰۰  هزار ماسک در استان همدانحمید رضا متین، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: پس از  شیوع ویروس کرونا روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در ۸۲ واحد کارگاهی و ۲۲ واحد صنعتی استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در کارگاه‌های و واحد‌های صنعتی استان روزانه بیش از یک میلیون ماسک است افزود: به دلیل محدودیت در تامین پارچه و کش در واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های استان برای تولید ماسک هم محدودیت وجود دارد .

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان همدان بیان کرد: روزانه بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌ها و بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در واحد‌های صنعتی استان تولید می‌شود.

متین با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد پارچه‌ی ماسک‌های کشور در شرکت بافتینه ملایر تولید می‌شود ادامه داد: با توجه به توزیع پارچه‌ها در تمامی استان‌های کشور سهم تولید ماسک در استان محدود شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از ممنوعیت خارج شدن ماسک‌های تولید شده در استان به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: همه‌ی ماسک‌های تولید شده در مراکز عرضه ماسک دولتی استان، مغازه‌های تجهیزات پزشکی و در مراکز درمانی، بانک ها، ادارات و موسسات استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.