مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از وضعیت خوب ازدواج در استان خبر داد و گفت : کرمانشاه رتبه چهارم ازدواج در کشور را دارا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت خوب ازدواج در استان، گفت : نرخ ازدواج پارسال در کرمانشاه ۷.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده و با این آمار در رتبه چهارم ازدواج در کشور قرار گرفتیم.

او گفت : میانگین نرخ ازدواج در کشور ۶.۴ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خدادادی افزود: تنها سه استان کردستان با نرخ ازدواج ۸.۳، اردبیل با نرخ ازدواج ۸.۱ و سیستان و بلوچستان با نرخ ازدواج ۷.۹ بالاتر از کرمانشاه قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه میانگین سن ازدواج بار اول را در زنان استان طی را ۲۳.۸ سال و در مردان ۲۸.۲ سال اعلام و افزود: در این زمینه تقریبا با میانیگن کشوری برابر هستیم.

او ادامه داد: میانگین سن ازدواج مردان استان در ۱۰ سال گذشته حدود دو سال و در زنان حدود ۱.۵ سال افزایش یافته است.

او از سیر کاهشی ازدواج در کشور و استان طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: علت اصلی این امر به دلیل کاهش جمعیت جوانان در آستانه ازدواج است.

خدادادی گفت: عوامل مختلفی در کاهش ازدواج موثر هستند، اما دلیل اصلی به کاهش جمعیت جوانان کشور برمی‌گردد و اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا در سال‌های آتی با کاهش بیش از پیش نرخ ازدواج مواجه خواهیم شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.