مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: سالانه با ۲ تا سه هزار مورد کاهش ولادت روبه رو هستیم و از سوی دیگر نزدیک به پنج تا هفت درصد افزایش آمار مرگ و میر بر جمعیت استان ما سایه افکنده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، سالانه با ۲ تا سه هزار مورد کاهش ولادت روبه رو هستیم و از سوی دیگر نزدیک به پنج تا هفت درصد افزایش آمار مرگ و میر بر جمعیت استان ما سایه افکنده است.

صادق خدادادی افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۶ هزار و ۵۶۶ ولادت در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ و سه دهم درصد کاهش داشته است و میانگین ولادت ماهانه ۲هزار و ۲۱۴ و روزانه ۷۴ مورد در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: از مجموع ولادت‌های ثبت شده سال ۱۳۹۸ در این استان ۱۳ هزار و ۹۴۵ پسر و ۱۲ هزار و ۶۲۱ مورد دختر بوده که نسبت جنسیتی آن ۱۱۰ است.

به گفته او، آمار‌ها و پیش بینی‌های جمعیتی شدیدا نگران کننده است و در واقع زنگ خطر هشدار‌های جمعیتی به صدا درآمده است و سبک زندگی امروز اولویت‌ها را تغییر داده و موجب کاهش نرخ فرزند آوری شده است و تعداد ولادت کاهش یافته نسبت به سال قبل سه هزار و ۳۳۸ واقعه ولادت بوده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
گرونی و اقتصادضعیف روی همه چی تاثیر میزاره