رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: تنها ۳۵ درصد اصناف قم از ماسک استفاده می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به این که استفاده  ۹۰ درصدی از ماسک می‌تواند کاهش چشمگیری در ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد گفت: اصناف قم کمترین میزان استفاده از ماسک آن هم به میزان ۳۵ درصد را دارند که افزایش استفاده از آن ضرورت دارد.

او افزود: استفاده از ماسک هم اکنون در اماکن عمومی ۵۰ درصد، در مراکز خدماتی ۶۰ درصد، در صنایع ۷۰ درصد و در ادارت  استان ۸۰ درصد است.

قم در آستانه قرمز شدن

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تصریح بر این که قم تا هفته آینده باردیگر به منطقه قرمز کرونا در کشور وارد می‌شود گفت: یکی از علل این مهم بی توجهی به دستورات بهداشتی و  استفاده نکردن از ماسک بوده است.

او در عین حال از بازگشایی مراکز مختلف، خروج از قرنطینه خانگی و برگزاری مراسم عزا یا عروسی را از دیگر علل افزایش بیماری کرونا در قم عنوان کرد.

 محبی نشانه‌های ورود قم به منطقه قرمز کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: افزایش تعداد بیماران بستری به ۲۵۰ نفر و افزایش تعداد بیماران بدحال از ۲۰ به ۵۰ نفر را از جمله نشانه‌های این امر دانست که در صورتی که در مدت دو هفته متوسط بیماران بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از سه نفر فراتر برود، وارد منطقه قرمز خواهیم شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد: میانگین تعداد بیماران بستری در دو هفته گذشته از ۳۶/۶ نفر در دو روز گذشته به ۴۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار