معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان خبر داد.

اجرای طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در این خصوص افزود: به منظور تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور و استان‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح چند روزی است که آغاز شده و هدف طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار برای افراد علاقمند به کار است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر است، گام نخست بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان‌ها، نهادها، موسسات و گروه‌هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در گام دوم تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود.

معاون فرهنگی اوقاف همدان گفت: در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح شمیم خدمت در بقاع شاخص استان اجرا خواهد شد گفت: از کارشناسان مجرب در حوزه کارآفرینی برای آموزش در سطح بقاع و یا به صورت مجازی دعوت می‌شود.

حسینی یادآور شد: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه‌های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش‌ها را داشته باشد می‌تواند در کلاس‌های آموزشی که توسط اساتید در بقاع متبرکه برگزار می‌شود شرکت کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.