وزیر آموزش‌وپرورش:

هر دانش‌‌آموز متوسطه باید یک مهارت بلد باشد

حاجی‌میرزایی گفت: دانش‌آموزانی که وارد فنی‌وحرفه‌ای نمی‌شوند و در دوره نظری فعالیت دارند هم باید مهارتی را بلد باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز برگزار شد، بیان کرد: آماده کردن آدم‌ها برای زندگی فعال و توانمند در گرو این است که ظرفیت‌های افراد را بالا ببریم.

او ادامه داد: ماموریت داریم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را به سمت آموزش‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای هدایت کنیم و اکنون ۳۵ درصد آنها به این سمت سوق پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کسانی که وارد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نمی‌شوند و در دوره نظری فعالیت دارند هم باید مهارتی را بلد باشند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: برخی مشاغل به مرور زمان تغییر ماهیت می‌دهند و اهمیت برخی مشاعل به تدریج کم و برخی به تدریج زیاد می‌شود؛ بر همین اساس باید مشاغل جدید و ظرفیت‌های بیشتری برای همکاری فراهم شود.

او با اشاره به اینکه برای تحقق این ماموریت نیاز به کمک وزارت رفاه داریم، گفت: با هر منطقی که بخواهیم مسائل کشور را اولویت‌بندی کنیم، باید پیش از هرچیز، به موضوع تحول در جریان یادگیری توجه داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: کارآمدی نهاد‌های ما هم به کارآمدی نهاد‌های آموزشی وابسته است و در نتیجه باید عملکرد خود را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آموزش وپرورش باید به فرض مثال تکنیسین پتروشیمی و نفت تربیت کند مستقیما از سال چهارم بفرستد وزارت نفت .وسایردستگاه ها .آموزش دانش آموز مطابق نیاز صنعت وتضمیین شغلی .هر وقت اینطور شد کنکور خودش حذف میشه نیازی به حذفش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آخه گلدوزی و نقاشی بدرد چیه بچه ها می خوره
اومدیم کسی به موسیقی علاقه داشت کسی به نجاری
استعپادیابی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا منظورتون از مهارت چیه دو زبان انگلیسی و عربی داره آموزش داده میشه که باز هم همه دانش آموزان نیاز دارند از کلاس های بیرون استفاده کنند ، زنگ ورزش دارند که کاش اون پنداشتن ، شما میتونید همین ها و تقویت کنید که حداقل دانش آموزان این سه قلم و یاد بگیرن ، نمی‌دونم باز مهارت منظورتون چیه ، آها گل دوری و اینا و شاید میگین !!!زنگ پرورشی و حرفه و فن!!!
Germany
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
هر سال همینو میگید سی سال دیگه هم نه کنکوری حذف میشه نه مشکلی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
يا زبان بايد بلد باشن يا ويندوز
آخرین اخبار