مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان مجرب پاسخگوی سوالات کرونایی مادران هستند و در صورت موافقت وزارت بهداشت این سامانه در حوزه کودکان نیز فعال خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه مادران و کودکان از جمله اقشار آسیب پذیر در شرایط کرونایی هستند ارتباط آن‌ها با کارشناسان از طریق سامانه پیامکی سینا و سامانه ۴۰۳۰ امکان پذیر شده است.

او با اشاره به اینکه سامانه مادران در سامانه ۴۰۳۰ فعال شده است، افزود: کارشناسان مجرب آشنا به مسائل مادران پاسخگوی سوالات مادران هستند و در صورت موافقت وزارت بهداشت این سامانه در حوزه کودکان نیز فعال خواهد شد.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در بحث اطلاع رسانی پوستر‌های هشدار دهنده در سطح شهر نصب شده است، ادامه داد: علاوه براین به منظور مراجعه کمتر کودکان به مراکز بهداشت تعداد مراقبت‌های کودکان را محدود کردیم تا فقط در زمان واکسیناسیون، مراقبت‌های لازم برای کودکان انجام شود.

احمدیان بیان کرد: تلاش می‌شود مراقبت‌ها به صورت تلفنی توسط مراقبین سلامت انجام شود، مراقبت‌های مادران نیز کاهش یافته و فقط در ۴نوبت برای مراقبت مراجعه می‌کنند و سایر مراقبت‌ها به صورتی تلفنی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: سیستم پیگیری و گزارش دهی برای مادران با حضور ۱۰ کارشناس مامایی از ساعت هفت ونیم صبح تا هشت شب انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.