معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که رفتار مردم در قبال کنترل و پیشگیری کرونا، اینگونه ادامه داشته باشد نمی‌توانیم پیش بینی از روند شیوع ویروس ارائه دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت از روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در سه استان مازندران، خراسان رضوی و فارس خبر داد و گفت: متاسفانه مردم در برخی استان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تا زمانی که این رفتار مردم ادامه داشته باشد نمی‌توانیم پیش بینی از روند شیوع ویروس ارائه دهیم.
 
او در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت مجازی در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص روند افزایش شیوع ویروس کرونا در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و فارس هشدار داد و افزود: متاسفانه ما نمی‌دانیم پیک شیوع ویروس در این استان‌ها چه زمانی تمام می‌شود و این بسته به رفتار‌های مردم دارد که چقدر بتوانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی چرخه انتقال را به حداقل برسانند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه ما ملاحظه می‌کنیم در برخی استان‌ها مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مثلا حتی ماسک نمی‌زنند یا این که در دیگر استان‌ها هم کمتر از ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند یا حتی متاسفانه مراسم خود را نیز برگزار می‌کنند؛ بنابراین در این شرایط ما نمی‌توانیم پیش بینی از ادامه روند افزایش شیوع کرونا داشته باشیم و همه چیز بستگی به رفتار‌های مردم دارد.

آمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است

 علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:آمار مبتلایان به کرونا همچنان رو به افزایش است و همکاری نکردن مردم، سیستم بهداشت و درمان را با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد.
 
او افزود: در ایام موج دوم بحران کرونا تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید-۱۹ رشدی چشمگیر داشته و تنها راه کنترل این روند، همکاری مستمر و مداوم مردم با خادمان سلامت است.
 
شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدنیز گفت: در ایام موج نخست بیشترین آمار بستری‌های روزانه در مشهد ۶۰۰ نفر بود و خوشبختانه بیشتربیماران کرونایی بستری در سه مرکز درمانی فعال در بحث کووید ۱۹ بهبود یافتند و ترخیص شدند و آمار‌های روزانه با توجه به همکاری‌های مردم با خادمان حوزه سلامت تا نیمه اول خرداد روزبه‌روز در حال کاهش بود.
 

بیشتر بخوانید:

او  با بیان این که از نیمه دوم خرداد موج دوم بحران کرونا آغاز شد و متأسفانه شاهد افزایش شدید آمار بیماران بودیم، افزود: با آن که بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) به وضعیت عادی بازگشته بود، مجدد به بیماران کرونایی اختصاص یافت و بیمارستان شریعتی هم که به عنوان مرکز درمانی مرجع و اصلی از روز نخست فعال بود، حتی یک روز هم در حالت عادی قرار نداشت.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم اگر با مشاوره لازم مشاوران و کارشناسان سامانه ۱۹۱ مشکل شان حل نشد به مراکز سطوح سه گانه ارجاع می‌شوند و در صورت نیاز به مرکز درمانی اعزام خواهند شد و نیاز به مراجعه مستقیم آنان نیست.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.