۲۰ واحد اقامتی، ویژه همراهان بیمار با ظرفیت ۱۵۷ تخت به همت خیرین در استان فارس ساخته شده به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یکی از مشکلات مهم در حوزه ارائه خدمات درمانی، خصوصا برای بیماران غیربومی که به مراکز بیمارستانی و درمانگاهی در شیراز سفر می‌کنند، همراهان بیمار و تجمع و تردد آنان در مراکز مختلف درمانی است. افرادی که گاه برای روز‌ها در اطراف بیمارستان ساکن می‌شوند تا قادر به رفع نیاز‌های احتمالی بیمارانشان باشند.

شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور همواره پذیرای بیماران از شهر‌ها و استان‌های مجاور است و اگرچه اسکان همراهان بیماران در چارچوب وظایف دانشگاه علوم پزشکی نمی‌گنجد، اما رسم دیرین مهمان نوازی، خیرین شیرازی را برآن داشت که بار دیگر پایبندی خود را به این رسم کهن با ساخت اقامتگاه‌های همراه بیمار در کنار مراکز درمانی به نمایش گذارند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به احداث ۲۰ اقامتگاه در استان با ظرفیت ۱۵۷ تخت توسط خیرین، گفت: اولین اقامتگاه همراه بیمار شیراز در بیمارستان حضرت زینبیه (س) بنا شد و پس از آن به همت خیرین، اقامتگاه همراه بیماربیمارستان حافظ، اقامتگاه بیمارستان شهید دستغیب، اقامتگاه بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) و چندین اقامتگاه دیگر در شیراز و شهرستان‌های فارس بنا شد و این همت خیرین باعث تسری الگوی اقامتگاه سازی در کل کشور شد.

علی‌اکبر رامجردی افزود: هم اکنون با توجه به تعدد مراکز درمانی در شیراز و نیاز مراجعه کنندگان از شهر‌ها و استان‌های همجوار، اقامتگاهی در بخش مرکزی شهر شیراز در حال ساخت است که برای تکمیل نیازمند مشارکت همگانی مردم و خیرین است.

او بیان کرد: اقامتگاه مرکزی شیراز در ۹ طبقه و با زیر بنای ۲۵۰۰ متر مربع در حال اجراست که به بهره برداری از این پروژه، نیازمند توجه خاص مردم و خیرین استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار