مدير كل راه و ترابري استان تهران در افتتاحيه همايش سه روزه بازرسي ايمني راه اين مقوله مهم را تأثيرگذار برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، كارگاه آموزشي بازرسي ايمني راه با حضور رؤساي ايمني و حريم راه ادارات كل راه و ترابري سراسر كشور، معاون راهداري و هماهنگي امور استانها ،مديركل ايمني و حريم راه هاي سازمان راهداري و با سخنراني مدير كل راه و ترابري استان تهران رسماً كار خود را آغاز كرد.
واحدي مدير كل راه و ترابري استان تهران در ابتداي اين مراسم با تصريح اينكه موضوع بازرسي و بازديد ايمني راه موضوع جديدي است كه در چند سال اخير در دنيا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مطالعات اوليه اين مبحث در پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي انجام شده و در سال 86 به تصويب كميته ايمني و حمل و نقل كشور رسيده است.
وي با بيان اينكه توسعه اقتصادي در بستر توسعه راه ها محقق مي شود گفت: در كشور ما كه 90 درصد حمل و نقل كشور جاده اي است موضوع ايمني مي بايست سرلوحه قرار بگيرد و سيستم حمل و نقل اقتصادي، كم هزينه و با ميزان بالاي راحتي و رفاه براي حمل كالا و مسافر فراهم باشد.
وي در ادامه به بيان تفاوتهاي بازرسي و بازديد ايمني پرداخت و يادآور شد كه بازرسي ايمني راه از فرآيندهاي پيشگيري محسوب شده و مسائل و مشكلات پروژه هاي در دست طراحي و ساخت را مورد تحقيق قرار مي دهد در صورتي كه بازديد ايمني به بررسي وضعيت موجود مي پردازد. براي بازديد چك ليست هاي ابلاغي وجود دارد و براي آن اعتبار و رديف در نظر گرفته شده است كه مي بايست توسط كارفرما و يا مشاوران مورد وثوق روند صحيح و اصولي آن طي شود اما در حوزه بازرسي ايمني راه تيم بازرسي مستقل از كارفرما عمل مي كند.
در ادامه اين همايش و سخنراني هاي افتتاحيه، حسن نيا معاون راهداري و هماهنگي امور استانهاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با تأكيد بر اينكه اين كارگاه فرصتي است تا با نگاه كاربران جاده اي به جاده ها بنگريم ، گفت: مي بايست به داشته هايمان برگرديم، علايم زيادي در طول جاده هاي كشور نصب شده، عمليات خط كشي و نصب گاردريل به صورت مداوم در دست انجام است كه نگهداري از اين سرمايه ها و مديريت منابع مي بايست جدي گرفته شود.
شايان ذكر است كه در روز دوم كارگاه آموزشي بازديد ميداني از محور آزاد راهي تهران –پرديس صورت مي پذيرد./ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار