به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، كارگاه آموزشي بازرسي ايمني راه با حضور رؤساي ايمني و حريم راه ادارات كل راه و ترابري سراسر كشور، معاون راهداري و هماهنگي امور استانها ،مديركل ايمني و حريم راه هاي سازمان راهداري و با سخنراني مدير كل راه و ترابري استان تهران رسماً كار خود را آغاز كرد.
واحدي مدير كل راه و ترابري استان تهران در ابتداي اين مراسم با تصريح اينكه موضوع بازرسي و بازديد ايمني راه موضوع جديدي است كه در چند سال اخير در دنيا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مطالعات اوليه اين مبحث در پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي انجام شده و در سال 86 به تصويب كميته ايمني و حمل و نقل كشور رسيده است.
وي با بيان اينكه توسعه اقتصادي در بستر توسعه راه ها محقق مي شود گفت: در كشور ما كه 90 درصد حمل و نقل كشور جاده اي است موضوع ايمني مي بايست سرلوحه قرار بگيرد و سيستم حمل و نقل اقتصادي، كم هزينه و با ميزان بالاي راحتي و رفاه براي حمل كالا و مسافر فراهم باشد.
وي در ادامه به بيان تفاوتهاي بازرسي و بازديد ايمني پرداخت و يادآور شد كه بازرسي ايمني راه از فرآيندهاي پيشگيري محسوب شده و مسائل و مشكلات پروژه هاي در دست طراحي و ساخت را مورد تحقيق قرار مي دهد در صورتي كه بازديد ايمني به بررسي وضعيت موجود مي پردازد. براي بازديد چك ليست هاي ابلاغي وجود دارد و براي آن اعتبار و رديف در نظر گرفته شده است كه مي بايست توسط كارفرما و يا مشاوران مورد وثوق روند صحيح و اصولي آن طي شود اما در حوزه بازرسي ايمني راه تيم بازرسي مستقل از كارفرما عمل مي كند.
در ادامه اين همايش و سخنراني هاي افتتاحيه، حسن نيا معاون راهداري و هماهنگي امور استانهاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با تأكيد بر اينكه اين كارگاه فرصتي است تا با نگاه كاربران جاده اي به جاده ها بنگريم ، گفت: مي بايست به داشته هايمان برگرديم، علايم زيادي در طول جاده هاي كشور نصب شده، عمليات خط كشي و نصب گاردريل به صورت مداوم در دست انجام است كه نگهداري از اين سرمايه ها و مديريت منابع مي بايست جدي گرفته شود.
شايان ذكر است كه در روز دوم كارگاه آموزشي بازديد ميداني از محور آزاد راهي تهران –پرديس صورت مي پذيرد./ک