صبح امروز شهرداران کهک، دستجرد، سلفچگان، قنوات و جعفریه با حضور در مجمع نمایندگان استان به بررسی مشکلات این شهر‌ها پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، صبح امروز شهرداران کهک، دستجرد، سلفچگان، قنوات و جعفریه با حضور در مجمع نمایندگان استان به بررسی مشکلات این شهر‌ها پرداختند.

فرسودگی تجهیزات و خودرو‌های آتش نشانی، کمبود سرانه‌های آموزشی و ورزشی و عدم تخصیص منابع مالی مورد نیاز برای توسعه عمران این شهر‌ها، مهمترین موضوعاتی بود که توسط شهرداران در این جلسه مطرح شد.

امیرآبادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد فزاینده نرخ مسکن و اجاره بها در قم گفت: با ارتقاء وضعیت ۵ شهر اطراف قم شاهد مهاجرت معکوس مردم از قم به این شهر‌های کوچکتر خواهیم بود.

او به برخی از ظرفیت‌های شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: با افزایش جمعیت این شهرها، در آینده شاهد تبدیل این شهر‌ها به شهرستان خواهیم بود.

امیرآبادی تامین آب موردنیاز برای شهروندان را یکی از اولویت‌های اساسی توسعه این ۵ شهر دانست و گفت: برای تامین آب این شهر‌ها جلساتی با شرکت آب منطقه‌ای برگزار و موضوع تا رسیدن به نتیجه مطلوب توسط نمایندگان دنبال میشود.

او در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات معیشتی مردم گفت: باتوجه به تحریم‌های سخت و ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران مسئولان باید با روحیه‌ای جهادی به دنبال کم کردن مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نیز در این جلسه وجود بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها را ضعف در مدیریت و نبود هماهنگی میان بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: حل بسیاری از این مشکلات نیاز به هم افزایی و هماهنگی دارد و این دست مشکلات تنها با پرداخت پول و هزینه حل شدنی نیست.

او مشکل دفن و فرسودگی تجهیزات اطفاء حریق در بخش‌های استان را از این دست مشکلات عنوان کرد و گفت: شهرداری قم از سایت البرز کسب درآمد میکند و با الزام بخش‌ها به دفن زباله در این سایت شهرداری قم میتواند هزینه حل زباله را پرداخت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری همچنین به توسعه هرچه بیشتر شهر‌های اطراف قم تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جای ایجاد شهری جدید در منطقه‌ای بیابانی، ساخت وساز در شهر‌های اطراف قم را در اولویت خود قرار دهد.

او به استقرار شهرک‌های صنعتی و اقتصادی در شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از نیرو، توان و تجهیزات دستگاه‌های خدمات رسان این شهرها، صرف خدمت رسانی به همین مناطق صنعتی و اقتصادی میشود و این مناطق باید هزینه آن‌ها را پرداخت کنند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار