مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با هدف ایمن سازی محور‌ها امسال هزار و صد کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان تجدید خط کشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه راهداران برای ارتقای ایمنی جاده‌ها شبانه روز درتلاش هستند گفت: با هدف ایمن سازی محور‌ها امسال هزار و صد کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجدید خط کشی می‌شود.

او بیان کرد: ۲۳۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل در سه ماهه گذشته تجدید خط کشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از شناسایی، قلع و قمع و جلوگیری از ۱۶۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز‌های غیر مجاز در استان خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسائی، به ۷۰ مورد توقف و اخطار ساخت صادر شده و ۱۸ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در فصل بهار قلع و قمع شده است.

 وثوقی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بیان کرد: با تلاش راهداران سخت کوش دیار سبلان ۴۴۸ کیلومتر حریم راه تسطیح و تیغ زنی شده است.

او بر فرهنگ سازی جهت کاهش تصادفات و رعایت قوانین در برنامه‌های رسانه ملی تاکید کرد و گفت: صداوسیما بعنوان یکی از قوی‌ترین ابزار اطلاع رسانی می‌تواند با فرهنگسازی و آگاهی بخشی در کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های رسانه‌ای صداوسیما بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر رسانه ملی با راهداری تاکید کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز ضمن تبریک انتصاب مهندس وثوقی به سمت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:رسانه استانی با بهره گیری از ظرفیت‌ها موجود خود برای فرهنگ سازی و کاهش حوادث جاده‌ای و ارتقای امنیت راه‌ها با مشارکت و همراهی مسئولان اقدام می‌کند.

علی ملا احمدی گفت: معتقدیم که ارتباط دستگاه‌ها با صداوسیما در رفع مشکلات استان بسیار موثر است به ویژه در مباحث مرتبط با راه، اگر اطلاع رسانی‌ها مناسب نباشد، مشکلات افزایش می‌یابد و حوادث خود را بیشتر نشان می‌دهد.

او با قدردانی از تلاش‌های راهداران در فصول مختلف سال که بی منت به مردم خدمت می‌کنند از آمادگی همه جانبه رسانه ملی برای همکاری با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.