مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ساخت و توسعه راه‌های روستایی جزو اولویت‌های اصلی راهداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه نقش روستا‌ها بعنوان محور تولید در کشور نقشی مهم و حیاتی است گفت: باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله بهبود راه‌های ارتباطی روستاییان، داد و ستد آن‌ها را تسهیل کرده و مانع از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها شده تا بتوان روستا‌ها را همچنان به عنوان مرکز تولید فعال نگه داشت.

او با بیان اینکه راهداری دو وظیفه مهم نگهداری و ایمن سازی راه‌ها را برعهده دارد تصریح کرد: راهداران بعنوان سفیران آرامش جاده‌ها باید در انجام امورات راهداری از جمله خط کشی محورها، لکه گیری، نصب علایم و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی جدیت ویژه داشته و جاده‌ای ایمن را برای مردم تامین کنند که این امر نیازمند توجه ویژه فرمانداران در تخصیص بموقع اعتبارات است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل بهسازی و تکمیل ۱۲ کیلومتر از راه روستایی قره درق را در قالب طرح ابرار یاد آور شد و اظهار کرد: از این میزان بیش از ۹ کیلومتر شن ریزی و ۴ کیلومتر لایه زیر اساس انجام شده و مابقی نیز در دست اجراست.

وثوقی در راستای توسعه راه‌های روستایی از انجام ۳ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت در راه‌های روستایی شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: عملیات ساخت راه‌های روستایی بابک و علی خانکندی در این شهرستان نیز در مرحله اجرا و مناقصه است.

او اجرای باند دوم کمربندی بیله سوار با ۶ میلیارد تومان اعتبار را از مهمترین پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: طول کل این پروژه بیش از ۴ کیلومتر می‌باشد که یک کیلومتر و ۶۰۰ متر از آن لایه زیر اساس انجام شده و آماده اجرای لایه دوم و آسفالت ریزی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل ۶ هزار و ۳۷۳ کیلومتر راه ارتباطی دارد بیان کرد: از این مقدار ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی است که ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر آن آسفالته و مابقی نیز راه شوسه و خاکی است.

وثوقی در ادامه سفر خود به بیله سوار از پایانه مرزی بازدید و در نشست با فرماندار بیله سوار مسایل ومشکلات حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این شهرستان را بررسی کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.