استاندار کرمان گفت: مطالعات تولید گیاهان دارویی شهرستان‌های کرمان به زودی آغاز می‌شود.

آغاز مطالعات تولید گیاهان دارویی شهرستان‌های کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدجواد فدایی استاندار کرمان گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد.

استاندار کرمان در ادامه گفت: کار انتخاب ماشین‌آلات، خرید و نصب آنان طوری انجام شود که این بخش ظرف یکسال آینده از این تاریخ بهره برداری برسد.

او افزود: شرکت سنگ آهن گهر زمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد.

او با بیان برگزاری نشستی به منظور بررسی واحد فراوری بسته بندی گیاهان دارویی بهارهونی شهرستان رابر در تهران تصریح کرد: گهرزمین گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در این مطالعات را شناسایی می‌کند و موضوع تولید و فرآوری و بسته بندی آن‌ها بررسی و پیشنهادات اقتصادی ارائه می‌شود.

فدایی عنوان کرد: واحد بهارهونی براساس مطالعات قبلی کار را دنبال می‌کند و پس از ارائه مطالعات فاز یک بند یک این صورت جلسه چنان چه لازم باشد تغییراتی اعمال شود حین کار این اقدام انجام می‌شود.

استاندار کرمان گفت: فعالیت‌های مورد نظر در شهرستان رابر به عنوان واحد بهارهونی در قالب شرکتی با ۶۰ درصد سهام گهرزمین و ۴۰ درصد سهام جهاد نصر استان کرمان انجام شود و این شرکت باید ظرف یک ماه آینده با پیگیری جهاد نصر ثبت و یا تغییرات لازم اعمال شود.

او گفت: برای تامین آب واحد شهرستان رابر (بهارهونی) باید با اخذ مجوز از آب منطقه‌ای به میزان نیاز و ممکن، اختصاص آب از سد صفارود (شهیدان امیرتیموری) و یا خرید از آب این سد، خرید چاه در منطقه انجام شود.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار