مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سه طرح کاشت گیاهان دارویی با هدف ترویج محصول سالم و توانمند سازی زنان روستایی و عشایر در سیرجان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر محمود آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با بیان اینکه به منظور ترویج محصول سالم و توانمند سازی زنان روستایی و عشایر براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی، سه طرح کاشت گیاهان دارویی در شهرستان سیرجان در حال اجرا است.

او افزود: این سه طرح، شامل کاشت گیاه مرزنجوش در زمینی به ابعاد ۵۰۰ متر مربع در دهستان بلورد، کاشت گیاه آویشن در زمینی به ابعاد ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در روستای باب جر علیا از توابع دهستان بلورد (چهارگنبد) و کاشت گیاه گاوزبان در زمینی به ابعاد ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در روستای تکیه چهار گنبد هست که به همت زنان روستایی این مناطق در حال اجرا است.

محمود آبادی تصریح کرد: برای ترویج کاشت گیاهان دارویی و آشنایی با این مناطق که اقلیم و بستر بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارند، بازدیدی از طرف واحد آموزش زنان روستایی انجام شد. در این بازدید، تعدادی از کارشناسان آموزش زنان روستایی و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی برای آشنایی و ترویج کاشت گیاهان دارویی در سایر دهستان‌های شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.