مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: زیره سبز در حال حاضر در بخش نگار به صورت بارانی آبیاری می‌شود که با توجه به نیاز آبی کم، مورد استقبال کشاورزان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان سبک خیز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: برداشت زیره در بخش نگار شهرستان بردسیر از اواخر خرداد ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: کاشت زیره سبز در بسیاری از مناطق شهرستان بردسیر از جمله بخش نگار به مساحت ۱۲ هکتار و بازده ۸۰۰ کیلو در هر هکتار چشمگیر بوده و موجب رضایت کشاورزان شده است.

سبک خیز بیان داشت: این محصول در حال حاضر در بخش نگار به صورت بارانی آبیاری می‌شود که با توجه به نیاز آبی کم و بازده محصول بالا مورد استقبال کشاورزان واقع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر تصریح کرد: درچند سال اخیر ترویج کاشت گیاهان دارویی ازجمله زیره و مرزنجوش در شهرستان بردسیر رونق بسیار خوبی به اقتصاد این شهرستان بخشیده است.

زیره سبز گیاهی بوته‌ای و علفی به ارتفاع حداکثر نیم متر است، میوه‌های این گیاه دوکی شکل و به رنگ سبز کم رنگ مایل به خاکستری و سرشار از اسانس هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار