رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: نگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر اعتبارات به بخش فرهنگ این استان ویژه است زیرا فرهنگ مهمترین بخش توسعه یافتگی جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در نشست با معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: شرایط سیستان و بلوچستان با توجه به هم مرزبودن با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و آمار بالای جوانان متفاوت با دیگر استانهاست بنابراین هر اندازه در زمینه فرهنگ توجه شود اثر بخش خواهد بود.

او  ادامه داد: وسعت سیستان و بلوچستان برابر با ۹ استان غربی، جنوب غربی و مرکزی کشور است با توجه به اینکه با چنین عرصه‌ای روبه رو هستیم بنابراین توجه به فرهنگ بسیار مهم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این دولت اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده،افزود: در حوزه آب آشامیدنی روستاها بویژه در فصل گرما و در زمینه راه‌های روستایی با مشکل مواجه هستیم.

او بیان کرد: بیش‌از هفت هزار روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بالاترین آمار روستاها در کشور به استان اختصاص دارد و از سویی با پراکندگی بالای روستاها مواجه هستیم به گونه‌ای که تراکم جمعیت در استان ۱۶ نفر در هر کیلومتر مربع بوده در حالیکه در کشور ۵۱ نفر است.

عرب اظهارداشت: این شرایط خدمات رسانی را سخت می‌کند بنابراین باید اعتبارات بر اساس اولویت‌ها تقسیم شود که بر اساس خروجی مطالعات آمایش سرزمین چهار سر فصل آب، انرژی، راه و عمران شهری و روستایی در اولویت قرار دارد که بر همه فصول تاثیرگذار است.

او  تصریح کرد: خوشبختانه انتهای سال ۹۸ مطالعات آمایش سیستان و بلوچستان به اتمام رسید و در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور هم تصویب شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار به حوزه راه افزود: به عنوان مثال زمانی که فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌خواهند محصولاتشان را از مزرعه به بازار منتقل کنند اگر راه دسترسی مناسب نباشد با مشکل مواجه می‌شوند توسعه چنین زیرساخت‌هایی در رشد دیگر بخش‌ها مثل آموزش، بهداشت و نحوه خدمات دهی هم تاثیر گذار خواهد بود.

او  با بیان اینکه شرایط به نوعی مدیریت می‌شود که در این میان بخشی ضعیف دیده نشود، گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها نگاه ما در حوزه فرهنگ ویژه است به گونه‌ای که چند سال است که با همه محدودیت‌های منابع، ۲ کار خوب شامل برپایی نمایشگاه کتاب و فیلم فجر هیچ زمانی تعطیل نشده است.

عرب افزود: برخی از پروژه‌هایی که از سنوات قبل در حوزه فرهنگ و هنر نیمه تمام مانده و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند تا پایان امسال و قبل از اتمام برنامه ششم تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.