مدیرتسهیل تولید و فناوری پیشرفته سازمان منطقه آزادچابهار گفت: ۶ واحدتولیدی جدید در این منطقه آزاد به بهره‌برداری رسیده که اشتغال مستقیم ۴۸ نفر را بهمراه داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحید رئیسی مدیرتسهیل تولید و فناوری پیشرفته سازمان منطقه آزادچابهار اظهارداشت: ۶ واحدتولیدی جدید شامل انواع پوشاک، البسه و منسوجات خانگی، مونتاژ لوازم خانگی، بسته بندی مواد غذایی تولید مواد شوینده و بهداشتی است.

او  افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی در دوران کرونا و محدودیت‌های نقل و انتقال مواد اولیه و کالا، برنامه‌ریزی برای حفظ و رونق تولید با استفاده از مواد اولیه داخلی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرتسهیل تولید و فناوری پیشرفته سازمان منطقه آزادچابهار گفت: ارزش تولیدات کل ۴۱ واحد فعال صنعتی سطح منطقه آزادچابهار به میزان ۶۵۱ میلیارد ریال در سالجاری را در بر داشته است.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت رسما افتتاح شد.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.

در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم، منطقه آزاد چابهار زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را در حد قابل قبولی فراهم کرده است.

این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقشی موثر داشته بلکه در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

منطقه مکران نیز از شرق هرمزگان تا شرق سیستان و بلوچستان گسترده است و شهرستان‌های سیریک، جاسک، کنارک و چابهار را شامل می‌شود.

سواحل مکران بهترین کرانه اقیانوسی کشور و از نظر آب و هوایی در معتدل‌ترین هوای جنوب کشور واقع شده است، این سواحل در زمینه اقتصادی به ویژه ترانزیت کالا، سرمایه گذاری‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از جاذبه‌های منحصر بفردی برخوردار است.

از نظر ژئوپولتیکی نیز همجواری سواحل مکران با کشور‌های پاکستان و افغانستان، ظرفیت‌های ارتباطی این سواحل به پهنه اقیانوس هند و امکان اتصال کشور‌های آسیای مرکزی به دریا‌های آزاد، بستر مناسبی را برای گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار