معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیکشهر از صدور ۶۵ فقره شناسنامه برای فاقدین مدارک هویتی در شش ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  عباس داودی معاون سیاسی فرماندار شهرستان نیکشهر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان با اشاره به جایگاه موثر روحانیون، ریش سفیدان، مسئولین محلی در روستا‌ها و فعالین رسانه‌ای نسبت به آگاهی بخشی مردم از میزان اهمیت ثبت به موقع وقایع ثبتی گفت: تشویق و هدایت مردم برای ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق می‌تواند گامی موثر برای فائق آمدن به پرونده‌های هویتی باشد.

داودی  افزود:عزم دولت و برنامه ریزی دقیق آن و نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان و شورای تامین شهرستان در تعیین تکلیف و رفع مشکلات موجود در پرونده افراد فاقد شناسنامه قابل تقدیر است.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان نیکشهر بیان کرد: صدور ۶۵ فقره شناسنامه برای افراد فاقدین مدارک هویتی با وجود بررسی‌های دقیق و کارشناسانه طی شش ماه اخیر نوید بخش رفع کامل مشکلات فاقدین شناسنامه در سطح شهرستان نیکشهر است.

داودی اظهار داشت: مقرر شده است تا ادارات ثبت احوال شهرستان با هماهنگی و همکاری دهیاران نسبت به شناسنامه دار کردن نوزدانی که در منازل شخصی متولد می‌شوند، با ارائه مستندات قانونی همکاری لازم را داشته باشند.

عباس داودی ادامه داد: ارائه آمار متوفیان حداکثر طی ۱۰ روز و آمار موالید در روستا‌ها طی ۱۵ روز توسط دهیاران، ساماندهی آرامستان‌ها توسط شهرداران و دهیاران، آموزش والدین نوزادان توسط بهورزان در روستا‌ها و ارائه آمار دقیق متوفیان، موالید و فاقدین شناسنامه درمناطق عشایری توسط اداره امور عشایر از دیگر مصوبات جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نیکشهر بوده است.

عبدالرسول رئیسی رئیس ثبت احوال شهرستان نیکشهر در این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات شورای قبلی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با هم سویی و همکاری کامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان مشکلات افراد فاقد مدارک هویتی را برای همیشه حل کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار