رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پزشکان مستقر در مراکز ۱۶ ساعته جامع خدمات سلامت این دانشگاه همزمان با شیوع کرونا بیش از ۵۶ هزار بیمار را ویزیت کردند.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت:پزشکان مستقر در مراکز ۱۶ ساعته جامع خدمات سلامت این دانشگاه همزمان با شیوع کرونا بیش از ۵۶ هزار بیمار را ویزیت کردند که از ۱۰ هزار و ۲۱۶ نفر مشکوک به بیماری کرونا تست تشخیصی گرفته شد.

هاشمی افزود: ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته به منظور ارائه خدمات، ویزیت، غربالگری کرونا، تسهیل دسترسی شهروندان و تسریع در کنترل این ویروس همه روزه از ساعت هفت تا ۲۴ مشغول فعالیت هستند.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت دسترسی به تجهیزات نمونه‌گیری و کیت‌های تشخیصی، هم اینک تست آزمایشگاهی کرونا فقط برای افراد علامت‌دار بالای ۶۰ سال، افراد پرخطر، اتباع خارجی علامت دار و کارکنان شاغل در بخش‌های بحران کرونا بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استفاده از ماسک را بهترین روش پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت و کمک کننده است.

او  گفت: روند شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی به خود گرفته و سیر صعودی طی می‌کند.

دکتر هاشمی‌شهری تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدار‌های بهداشتی را مانند روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس مدنظر قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: اگر مردم هشدار‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت بحرانی‌تر و شرایط بیماری در این استان وخیم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار