۲۳۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می‌شوند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۵۰ پایگاه ثابت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار غربالگری بینایی ۲۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال را انجام می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید رفیع حسینی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال سیستان و بلوچستان که هر سال آبان تا دی آغاز می‌شده امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۱۵ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: غربالگری امسال در تمامی پایگاه‌ها به صورت تخصصی‌تر و توسط همکاران اپتومتریست انجام می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: اگر کودکی نیاز به اقدامات تخصصی‌تر داشته باشد به همکاران متخصص ارجاع و حتی در صورت نیاز به عمل جراحی نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

او بیان کرد: در استان‌های دیگر یا سنوات قبل کار توسط افراد آموزش دیده انجام می‌شد، اما این اقدام قطعا تاثیر بسزایی در شناسایی بهتر کودکان نرمال و یا کودکانی که مشکل دارند خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می‌کند.

او  گفت: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا ۶ سالگی تشخیص داده شود درمان خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال دارد کل جمعیت هدف نتوانند به پایگاه‌ها مراجعه کنند که در این‌صورت همکاران سیار بهزیستی استان آمادگی لازم را برای مراجعه به خانواده‌ها دارند.

او  افزود: هم‌اینک در شهرستان‌هایی که وضعیت زرد و سفید دارند کار آغاز شده و با توجه به مدت چهار ماهه این طرح از خانواده‌ها درخواست داریم عجله نکنند و هر زمان که کودکشان شرایط نرمالی داشت برای سنجش به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار