معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۳۱ قلیان سرای غیرمجاز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهارداشت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت تمامی مراکز عرضه قلیان ممنوع شده است.

او  افزود: تاثیرمصرف دخانیات از جمله قلیان در تضعیف سیستم دفاعی بدن و آسیب جدی به سیستم قلبی عروقی و تنفسی به اثبات رسیده و مطالعات مستدل علمی نشان داده که استعمال کنندگان دخانیات بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بوده و در صورت ابتلا به کرونا علایم شدید تری داشته و میزان مرگ و میر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی خطر انتقال سایر عوامل عفونی را افزایش می‌دهد افزود: قلیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مراکز عرضه قلیان از واحد‌های صنفی پر خطر بوده و فعالیت آن ممنوع است.

او  با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش‌از۳۳۶ بازدید از امکان پرخطر انجام داده‌اند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده فعالیت هر قلیان سرایی آن را به مرکز بهداشت زاهدان به شماره تلفن ۳۳۲۲۰۴۶۶ گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار