به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه از مخاطبان سیما در بهار امسال، ۸۰٫۲ درصد مردم بیننده برنامههای مختلف سیما بودهاند که در مقایسه با بهار ۹۸، تعداد بینندگان ۳٫۸ درصد رشد داشته است.
در میان شبکههای مختلف، شبکه سه سیما با ۵۱٫۸ درصد مخاطب در رتبه اول شبکهها قرار گرفته و بعد از آن شبکه یک سیما با ۴۹٫۱ درصد، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۴۵٫۲ درصد و شبکه آیفیلم معاونت برونمرزی با ۴۳٫۱ درصد در رتبههای دوم تا چهارم قرار دارند.
بر این اساس شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴٫۴ درصد رشد نسبت به میزان بیننده در فصل بهار ۹۸ در صدر شبکههای تلویزیونی از منظر رشد مخاطب قرار گرفت.
بعد از شبکه خبر، شبکههای مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما به ترتیب با ۱۰، ۸٫۱، ۷٫۷، ۶٫۶ و ۵٫۱ درصد رشد نسبت به بهار ۹۸ در رتبههای دوم تا ششم قرار گرفتند.
بر اساس این نظرسنجی «بینندگان» سیما، بهطور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامههای تلویزیون نشستهاند که این رقم نسبت به بهار سال گذشته هشت دقیقه افزایش داشته است. در بهار ۹۸ میانگین تماشای تلویزیون در بین «بینندگان» دو ساعت و ۲۲ دقیقه بود.
در بهار امسال ۲۵٫۲ درصد بینندگان در شبانهروز «پنج ساعت و بیشتر» تلویزیون تماشا کردهاند که این آمار نسبت به پارسال ۲٫۲ درصد افزایش نشان میدهد.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پربینندهترین ساعت در شبانهروز برای تماشای تلویزیون در بهار ۹۹ و ۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۲ بوده است. با این تفاوت که در بهار ۹۹ به میزان بینندگان ۸٫۶ درصد افزوده شده است.
بر اساس نتایج بهدستآمده از این نظرسنجی، پربینندهترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل بهار به شرح زیر بوده است:
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که شبکههای سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آیفیلم معاونت برونمرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل بهار داشتهاند که جزئیات آن در جدول زیر ارائه میشود:
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در بهار ۹۹ را با نظرسنجی بهار ۹۸ مقایسه میکنیم، مشخص میشود که شبکه خبر معاونت سیاسی و شبکههای مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما بیشترین رشد مخاطب را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن خود کردهاند. جزئیات این نتایج به شرح ذیل ارائه میشود:
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد ۴۹٫۱ درصد بینندگان، بیشترین دلیلشان برای تماشای برنامههای تلویزیون «سرگرمی و تفریح» بوده است. بر اساس این نظرسنجی، در میان انواع برنامهها سریالها با ۶۰٫۶ درصد و اخبار با ۵۴ درصد پربینندهترین قالبهای برنامهای تلویزیونی بودهاند.
انتهای پیام/
در مورد سریال برف بی صدا میبارد می خواهم نظر بدم
در مورد بازی بسیار بد آقای شکیبایی و این همه بازیگر ایران دارد تهیه کننده انتخاب بسیار بدی کرده آخه این هم شد بازیگر حیف این همه پول که خرج این سریال شده.......
نه تیپ داره نه استیل نه قیافه واقعا حیف این قصه و سریال که این آقا غیر قابل تحملش کرده..........
این همه بازیگر خوب تو ایران هست آخه چرا این و آوردین...
حیف و. صد حیف.....
؟؟؟؟؟
با این برنامههای قدیمی و سطح پایین دیگه کی میاد تلویزیون ببینه؟
به خاطر کرونا و مسائل اقتصادی، مردم فقط شبکه خیر میدیدن که ببینن دولت هر ثانیه چی میگه