بنیاد شهید ناشر کتاب «مردانی حوالی خورشید» شد

کتاب جدید ناصر پروانی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» در انتشارات بنیاد شهید منتشر می‌شود.

بنیاد شهید ناشر کتاب مردانی حوالی خورشید شد

ناصر پروانی شاعر و نویسنده، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند چاپ کتاب جدیدش گفت: کتاب خاطرات سردار بقایی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» در انتشارات بنیاد شهید منتشر می‌شود. این کتاب تغییرات ساختاری نداشت و تنها مطالبی به آن افزوده شد. از جمله اینکه در ویراست جدید به شخصیت‌ سه شهید دیگر یعنی شهید اردستانی، شهید عباس بابایی و شهید منصور ستاری به طور کامل پرداختیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: از جمله مواردی که از بیان آن‌ در کتاب غفلت شده بود، می‌توان به پرواز‌های مکرر این شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد. شهید اردستانی در یک عملیات بیش از ده‌ها پرواز انجام داد. در پایان کتاب هم به دستاورد‌های علمی و فناوری اشاره کردم که پس از پایان دفاع مقدس به سرانجام رسید. این موارد را با زبانی ادبی در کتاب آوردم تا مخاطب بهتر آن‌ها را بپذیرد.

این نویسنده ادامه داد: امیدوارم بتوانم تا اواسط شهریور کتاب «مردانی حوالی خورشید» را به صورت فیزیکی منتشر کنم. کار‌های صفحه آرایی آن تمام و مجوز‌های لازم اخذ شده است. به دلیل شیوع بیماری کرونا کتاب‌ها با تأخیر منتشر می‌شوند. کتاب «مردانی حوالی خورشید»  حتماً برای کسانی که در دوران دفاع مقدس نبودند و تنها از فرهنگ جنگ شنیدند، جذابیت دارد.

این شاعر درباره مجموعه شعر جدیدش هم بیان کرد: تقریباً کار مجموعه غزلیاتم تمام شده است. هنوز نام آن مشخص نیست ولی احتمالاً در نام کتاب به نوعی به عدد «چهل» اشاره خواهم کرد. امیدوارم بتوانم کتاب را در پاییز و با فاصله‌ از انتشار کتاب «مردانی حوالی خورشید» منتشر کنم. سه انتشاراتی برای چاپ مجموعه غزلم با من صحبت کردند. به دلیل تجربه همکاری خوبی که با انتشارات «گرایش تازه» هنگام انتشار «دو فنجان غزل» داشتم، چاپ مجموعه شعر جدیدم را هم به آنها سپردم.

پروانی در پایان اظهار کرد: عواید حاصل از فروش کتاب «دو فنجان غزل» را صرف خرید تجهیزات برای بیمارستان‌های کودکان کردم. چنین کاری را برای انتشار مجموعه شعر جدیدم هم انجام خواهم داد. امیدوارم بتوانم عواید حاصل از فروش مجموعه شعر جدیدم را صرف امور خیریه‌ای بهتر از خرید تجهیزات برای بیمارستان‌ کنم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار