حجت الاسلام لقمان پور از احداث بزرگترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت استان قم در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم  پیش از ظهر امروز در بازدید سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان از مجموعه در حال تکمیل موزه انقلاب و دفاع مقدس قم گفت: این مرکز، کاملا رویکرد مردمی دارد و در همین راستا امکانات و خدماتی برای استفاده عموم بازدیدکنندگان از موزه پیش بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ضرورت پیوست علمی را برای موزه مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: موزه قم باید به دانشگاهی برای آموزش مولفه‌های ایثار و شهادت تبدیل گردد و اساتید و دانشجویانی از سراسر کشور در این مرکز حضور یابند.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: برای بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح و گروه‌های مردمی فعال در دوران دفاع مقدس، نصب نماد‌ها و المان‌هایی در موزه پیش بینی شده و ضرورت دارد از نیروی انتظامی هم نمادی که یادآور رشادت این نیرو به عنوان شهربانی و ژاندارمری در آن دوران باشد، مشخص گردد.

او عنوان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، بزرگترین کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت در استان قم در موزه انقلاب و دفاع مقدس استان راه اندازی می‌شود تا پاسخگوی مناسبی برای محققان و پژوهشگران این حوزه باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ضرورت پیوست انتظامی را نیز جزء لاینفک راه اندازی موزه برشمرد و گفت: ان شاءالله با تمهیدات صورت گرفته، شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در هفته دفاع مقدس امسال باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار