سخنگوی اتحادیه اروپا از وقوع تقلب در همه پرسی قانون اساسی روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا از تقلب در همه پرسی روسیه خبر داد.

بر این اساس، وی تاکید کرد: گزارش‌هایی وجود دارد که حاکی از وقوع تقلب در زمان رای گیری در روسیه است. این گزارش‌ها تاکید دارد تخلفاتی چون اجبار مردم به رای دادن، چند بار رای دادن افراد، محرمانه نبودن رای افراد و خشونت پلیس علیه خبرنگاران ناظر همه پرسی رخ داده است.

این مقام اروپایی تاکید کرد: روسیه باید در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهد. مسکو باید به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای از وقوع تقلب در این همه پرسی خبر داد.

تاکنون بیش از ۹۰ درصد از آرا همه‌پرسی مربوط به تغییر قانون اساسی روسیه شمارش شده است و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد بیش از ۷۸ درصد از مردم این کشور با تغییر قانون اساسی موافقت هستند. بر این اساس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تشکیل صف و تجمع در شعبه‌های اخذ رای، از روز پنجشنبه گذشته روند اخذ رای از طریق پست الکترونیکی، حضور مستقیم پای صندوق رای، رای گیری آنلاین و حتی رای دهی از درب منازل آغاز شد و چهارشنبه به پایان رسید.

پیشنهاد تغییر قانون اساسی در روسیه در ماه ژانویه مطرح شد، در آن زمان پوتین برای اولین بار پیشنهاد اعمال تغییرات در قانون اساسی را داد. بر اساس پیشنهاد او، اختیارات پارلمان گسترش می‌یابد و همچنین او می‌تواند تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۳۶، در قدرت باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار