رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با تاکید بر غیرمعتبر بودن اخبار گزارش کمک‌های روسیه به طالبان، بار دیگر به روزنامه نیویورک تایمز حمله تندی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تازه‌ترین واکنش به افشای اسنادی از سوی نیویورک تایمز درباره آگاهی کاخ سفید از کمک‌های مالی روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی، در توئیتر خود بار دیگر به این روزنامه حمله کرد.

ترامپ در توئیتر خود خطاب به نیویورک تایمز نوشت: «داستان کمک‌های مالی یک داستان سرایی جدید از این رسانه جعلی است. هدف این روزنامه تنها آسیب‌رساندن به من و جمهوری‌خواهان است.»

او همچنین در ادامه برای جعلی خواندن این اخبار افزود: «شاید منبع اطلاعاتی مخفی این روزنامه اصلا وجود خارجی نداشته باشد؛ درست مثل خود داستانی که تحویلمان داده است. اگر نیویورک‌تایمزِ بی اعتبار منبعی دارد، آن را افشا کند. این تنها یک حقه‌بازی دیگر است.»

ترامپ درحالی این توئیت را منتشر می‌کند که نیویورک‌تایمز در گزارش خود ادعا کرده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا خبر تعیین جایزه روسیه برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان را پیش‌تر در اختیار ترامپ قرار داده بودند.

این درحالی است که جمهوری‌خواهان هم در دفاع از ترامپ و برای پشتیبانی هرچه بیشتر از او، در گزارش روزانه کاخ سفید حضور پیدا کرده و تاکید کردند دستگاه اطلاعاتی آمریکا این گزارش را نامفهوم و «فاقد اعتبار» دانسته و اعلام کرده از منبعی تایید نشده به بیرون انتشار یافته است.

آن‌ها همچنین گفته‌اند دموکرات‌ها هم به اطلاعاتی دسترسی داشته‌اند که به ترامپ رسیده و زنگ خطری از سوی آن‌ها در میان نبوده است؛ بنابراین اعتراضات اخیر جنبه سیاسی داشته و به انتخابات آتی آمریکا بی‌ربط نیست.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا به نقل از منابع خبری که خواسته بودند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به طور مخفیانه به شبه‌نظامیان نزدیک به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی یا سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان پیشنهاد پول کرده است.

بنابر این گزارش‌ها، این موضوع در قالب گزارش خلاصه سازمان اطلاعات آمریکا دست کم یکبار در اختیار دونالد ترامپ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار