مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در اجرای مرحله اول هشتمین دوره طرح حمایتی مهر تحصیلی ۴۰ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان مستعد و کم برخوردار کشور توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رضا معممی مقدم، مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این بسته ها تا قبل از شهریورماه امسال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در اختیار دانش آموزان مستعد و کم برخوردار کشور قرار می گیرد.

او افزود: با توجه به کاهش درآمد خانواده های کم برخودار متاثر ازکرونا امسال اهتمام جدی تری نسبت به اجرای طرح مهر تحصیلی داریم.

معممی مقدم گفت: طرح مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی از محل عواید موقوفات دارای درآمد سال ۹۹ اجرایی خواهد شد و غیر از منابعی که از محل موقوفات مرتبط احصاء و تامین می شود، هدفگذاری به جلب مشارکت های مردمی ترغیب و جذب خیرین هست.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: از سوی دیگر ارایه این طرح باعث فرهنگ سازی و ایجاد وقف جدید پیرامون دانش آموزان کم برخوردار خواهد شد.

او گفت: سنت حسنه وقف و واقفین نیک و ژرف اندیش پیش از این به قدری خوب فکر کرده اند که مساله اولویت دار تحصیل را موضوعی برای وقف کرده اند به طوری که در نیات خود بستر سازی و فراهم کردم مقدمات تحصیلی و ارتقای تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دارالایتام سازمان اوقاف را جزو جامعه هدف خود قرار داده اند.

مدیرکل امور اجتماعی ومشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که یکی از مهمترین ویژگی های این طرح استفاده از کالاهای ایرانی در تهیه بسته های مهر تحصیلی است افزود: در اجرای طرح مهر تحصیلی امسال یک میلیون قلم کالا در ۴۰ هزار بسته هدفگذاری شده است که بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی هدف توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.