استاندار چهارمحال و بختیاری بر تقویت گشت‌های بازرسی از اصناف و ادارات برای رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بر تقویت گشت‌های بازرسی از اصناف و ادارات برای رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه ما نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در حیطه فعالیت خود است.

او با انتقاد از ضعیف شدن نظارت‌ها بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان افزود: در کنار بی توجهی برخی اصناف به این پروتکل ها، برخی دستگاه‌های اجرایی نیز هنوز اهمیت موضوع را به خوبی درک نکرده اند و برای کارمندان و جمعیت ارباب رجوع خود برنامه‌ای مبنی بر حفاظت از سلامتی آن‌ها ندارند که این تخلفات با تشکیل گروه‌های بازرسی مورد شناسایی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی محدودیت‌ها افزایش می‌یابد


عباسی اضافه کرد: در همین راستا، هر مدیرکل و رئیس اداره‌ای که در اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه خود سهل انگاری و بی توجهی کند، به تخلفات اداری و یا به عنوان عنصر تهدیدکننده بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

او با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم در اولویت نخست برنامه‌ها و تصمیمات ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قرار دارد، ادامه داد: در کنار حفظ سلامتی مردم تصمیمات باید به نحوی تدبیر شود که به معیشت مردم و اقتصاد کشور کمتر آسیب وارد شود.

عباسی با تأکید بر اعمال محدودیت بر برگزاری مراسم‌های ترحیم در آرامستان‌ها گفت: بنا بر مصوبه جدید ستاد استانی کرونا، برگزاری مراسم‌های ترحیم در آرامستان‌ها حداکثر با حضور ۱۰ نفر برگزار شود و چاپ اعلامیه‌های ترحیم به نحوی تهیه شود که از تجمع در آرامستان‌ها جلوگیری به عمل آید.

او در خصوص نحوه فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: مدیران دستگاه‌ها تا می‌توانند ادارات خود را با تعداد کمتری از کارمندان فعال نگه دارند و فرایند دورکاری و مرخصی افراد مشکوک و مبتلا را فراهم کنند.

عباسی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در فضا‌های سرپوشیده الزامی است اضافه کرد: مسئولان به صورت مستمر در برنامه‌های رسانه‌ای شرکت کنند و مردم را از خطرات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آگاه تا مردم آن‌ها را در اجرای سیاست‌ها همراهی کنند.

او از لغو تمامی همایش ها، گردهمایی‌ها و جلسات تودیع و معارفه مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه اجتماع ممنوع است و مراکز تفریحی و توریستی نیز باید محدود شود، همچنین برپایی هرگونه چادر در فضا‌های سبز و بوستان‌ها نیز ممنوع است و شهرداری وظیفه نظارت بر این مسئله را دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار