استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار بومی سازی طرح‌های مقابله و پیشگیری از اعتیاد در این استان شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر گفت: طرح های مقابله و پیشگیری از اعتیاد در استان بومی‌سازی شود.

او افزود: مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بیکاری و آموزش از عوامل تأثیرگذار در گرایش به سمت مواد مخدر و همچنین افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی با تأکید بر انجام طرح‌های تحقیقاتی، علمی و پژوهشی پیرامون اعتیاد و شناسایی دلایل گرایش به مصرف، اضافه کرد: با شناسایی مهمترین دلایل شیوع و مصرف مواد مخدر، در استان می‌توان در راستای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی کرد.


بیشتر بخوانید: ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی


استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: درصد اعتیاد، نرخ شیوع مصرف، کاهش سن اعتیاد، تغییر مصرف، گسترش مواد مخدر در بین زنان و دانش‌آموزان به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تر دارد.

او با تأکید بر اجتماعی کردن امر مقابله و پیشگیری از اعتیاد در استان گفت: استفاده از تریبون نمازهای جمعه، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی، فرهنگی، رسانه و اقتصادی در حوزه پیشگیری و مقابله، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

عباسی افزود: اعتیاد یک معضل جهانی است که سیاست استکباری و استعماری با استفاده از این ظرفیت به دنبال تخریب و تباهی مردم به خصوص نیروهای جوان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار