استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری در ستاد مبارزه و پیشگیری با کرونا با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا ویروس در استان افزایش داشته است اظهار داشت: اگر مردم هشدار‌ها را جدی نگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند امکان دارد محدودیت‌ها افزایش پیدا کند.

او از تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: رستوران‌ها می‌توانند غذا را به صورت بیرون‌بر سرو کنند، همچنین پیگیری‌ها برای اخذ مجوز تعطیلی و ایجاد محدودیت برای فعالیت آموزشگاه‌های آزاد، کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، تالار‌های پذیرایی، نمایشگاه‌های تخصصی عرضه محصولات و مهد‌های کودک انجام می‌شود و تا زمان اخذ مجوز نظارت‌ها بر فعالیت این اماکن تشدید شود.


بیشتر بخوانید: مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان بررسی و مرتفع می‌شود


عباسی اضافه کرد: مطب‌های پزشکان پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بسیار بالا رعایت کنند.

او ادامه داد: استفاده از ماسک در سرویس‌های حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس الزامی است، متولیان باید بر این امر نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید حراست از سلامتی پرسنل خود را در اولویت قرار دهند ادامه داد: کارمندان ادارات و ارگان‌هایی که روزانه مراجعات بالایی دارند باید مرتباً مورد چکاب قرار بگیرند تا مردم بدون نگرانی به این ادارات مراجعه کنند.

او در خصوص فرصت‌ها و تهدید‌های کرونا ویروس در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: هر اداره‌ای به صورت جداگانه آسیب‌هایی کرونا ویروس را احصا کند و اگر برای کاهش این آسیب‌ها نیارمند همکاری فرابخشی است در جلسات ستاد کرونا اعلام کند.

عباسی در پایان گفت: یک کمیته با محوریت دانشگاه شهرکرد با استفاده از اساتید حوزه علوم انسانی و اجتماعی راهکار‌های مدیریت کرونا ویروس را احصا کند، همچنین باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم از خطرات این ویروس بهره کافی را ببریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار