مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۱ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان با اهدای مبلغ حدود ۱۹ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال آزاد شده اند. 

 او افزود: این تعداد زندانی با بهره گیری از محل  اعتبارات کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت، ستاد دیه استان کرمان و گرفتن رضایت از شاکی آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند که از این تعداد، ۱۰۲ نفر بدهکاران مالی، ۷۰ نفر محکومان به مهریه و نفقه و بقیه آن ها بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند، بیان داشت: برای آزادی این تعداد ، ۸ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

او با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کم ترین آن مربوط به زندان کهنوج و شهربابک است؛ تصریح کرد: زندان کرمان با ۷۶ مددجو و کهنوج و شهربابک هر کدام با ۳ نفر، کم ترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده اند. 

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: از ۱۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان، حدود ۴۰ درصد ورودی سال ۹۹، حدود ۵۰ درصد ورودی سال ۹۸ و بقیه آن ورودی سال ۹۷ هستند.

او با بیان اینکه طی برنامه ریزی صورت گرفته با ستاد دیه استان از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ جشن گلریزان به صورت مجازی و غیرحضوری در سراسر استان برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است، بیان داشت: در این جشن ها، حدود ۱۱ میلیارد ریال تعهد خیران بوده که تاکنون ۳۰ درصد این تعهدها، دریافت شده است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار