مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از اخذ تخفیف و رضایت بیش از ۴ میلیارد ریالی شکات در جلسه صلح و سازش محکومین جرائم غیر عمد کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلسه رضایت از شکات  با حضور سید حجت الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ، مدیر کل اداره زندان‌ها و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه در سالن سردار شهید سلیمانی اداره زندان‌ها برگزار شد.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از اخذ تخفیف بیش از ۴ میلیارد ریالی شکات در جلسه صلح و سازش زندانیان کرمان خبر داد.

او گفت: با توجه به گرامیداشت هفته قوه قضائیه و دهه کرامت جلسات صلح و سازش با رعایت تمامی موازین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان که دارای زندان هستند در حال برگزاری است.

موسوی قوام افزود: در این جلسه تعداد ۱۴ نفر از شکات مددجویان کرمان دعوت شدند که کل مبلغ بدهی آنان حدود ۲۰ میلیارد ریال است که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه بیش از ۴ میلیارد ریال تخفیف و رضایت اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان تصریح کرد: شکات با گذشت و تخفیفی که نسبت به محکومین غیر عمد دارند خود بازوی توانمند ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هستند.

دراین مراسم رمضان امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان نیز گفت: یکی از نقاط قوت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید و یکی از شاخصه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها است که یکی از راه‌های آن خدمت به خلق و اهتمام به این امر است.

او افزود: زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه ممکن است آسیب‌های اجتماعی، روحی و اقتصادی نیز گریبان گیر خانواده اش شود.

امیری با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، افزود: در شرایط کنونی که خانواده‌های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می‌کند.

او تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۷۹ مددجوی غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنان بیش از ۸ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار