جمع‌آوری بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات در کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: با جمع‌آوری ۲۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان زکات طی پارسال کمیته امداد کرمان رتبه نخست جمع‌آوری زکات کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به رشد ۱۰۴ درصدی جمع‌آوری زکات در استان کرمان طی پارسال نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: کمیته امداد استان کرمان با جمع‌آوری ۲۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان زکات در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست جمع‌آوری زکات در کشور شد.

او به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه فقرا و محرومان هزینه شده و ۲۰ درصد نیز صرف پروژه‌های عمرانی و امور عامل منفعه شده است.

صادقی بیان داشت: زکات جمع‌آوری به‌منظور تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند، هزینه‌های درمانی و تحصیلی مددجویان و محرومان، آزادی زندانیان، مسکن مددجویی، معیشت مددجویان و هم‌چنین صرف پروژه‌های عمرانی ازجمله مساجد خانه‌های عالم، غسالخانه، حسینیه و ... شده است.

او در ادامه از جمع‌آوری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره طی سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال ۳۲۵ میلیون تومان کفارات در استان جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار