مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت قرمز استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت : به طور مداوم برای پذیرش بیماران ظرفیت ایجاد می‌کنیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت قرمز استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت : وضعیت استان اینگونه نیست که بیمار کرونایی به بیمارستان مراجعه کند و به علت نداشتن تخت از بستری باز بماند، چون که به طور مداوم برای پذیرش بیماران ظرفیت ایجاد می‌کنیم.

او گفت : وضعیت استان از مرحله هشدار بالا رفته و به مرحله قرمز رسیده است.

محمدی افزود: طبق آخرین آمار تا ساعت ۹ صبح امروز، ۴۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۹ مورد جدید و ۳۴ نفر هم ترخیص شده که تقریبا آمار بستر‌ها دوبرابر ترخیصی‌ها است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد وضعیت بیمارستان‌های استان، افزود: بیشترین تعداد بستری به تعداد ۱۰۸ نفر در بیمارستان فارابی و ۶۰ نفر در بیمارستان گلستان و ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب بستری هستند که طی روز‌های گذشته نیز این سه بیمارستان در راستای پذیرش بیماران کرونایی در صدر بیمارستان‌های استان بوده‌اند.

محمدی با بیان اینکه به طور مرتب به ظرفیت تخت‌های بیمارستان برای پذیرش بیماران اضافه می‌شود، گفت: وضعیت استان اینگونه نیست که بیماری که به بیمارستان مراجعه کند به علت نداشتن تخت از بستری باز بماند، به طور مداوم برای پذیرش بیماران ظرفیت ایجاد می‌کنیم، از این جهت نگرانی نداریم.

او ادامه داد: نگرانی ما از افزایش تعداد روزانه بیماران است، تعداد به حدی بالا نرود که دیگر نتوانیم خدمتی ارائه کنیم، الان در حال حاضر غیر از چهار بیمارستان در استان در همه واحد‌ها بستری بیمار کرونا ویروس را داریم.

محمدی با بیان اینکه بستری‌ها رده‌های مختلفی دارند، گفت: در بیمارستان‌ها الان، ۱۸۴ در بخش عادی بستری، ۱۹۰ نفر در بخش ایزوله، ۸۲ نفر در بخش ویژه و تعداد ۲۴ نفر با لوله‌گذاری تنفسی تحت مراقبت ویژه هستند.

او ادامه داد: معمولا ۸۰ درصد از کسانی که مبتلا هستند علائم بستری ندارند، ۱۵ درصد بستری و پنج درصد در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند.

او افزود: کار با افزایش تعداد مبتلایان برای بیمارستان‌ها سخت می‌شود، چون پذیرش، مراقبت، مداوا و ترخیص وقت و انرژی زیادی از کادر درمان می‌گیرد، لطفا مردم رعایت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.