رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: پارسال صدور اجراییه‌های کارگری ۱۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمود محمودخانی رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: عمده موضوعات پرونده‌های حقوقی دادگستری این شهرستان مربوط به مطالبه وجه، طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوجه، اجراییه درباره احکام صادره از هیات‌های حل اختلاف کار، مطالبه وجه چک و سفته است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی، خوشبختانه صدور اجراییه‌های کارگری در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۱۷ درصد کمتر شده است.

محمودخانی با بیان اینکه به طور میانگین حدود ۶۰۰ نفر روزانه به دادگستری مراجعه می‌کنند، افزود: بیشترین موضوعات مطروحه در دستگاه قضایی مربوط به جرائم از جمله سرقت، توهین، تهدید، ضرب و جرح و تصادفات است و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود که دادگستری محل فصل خصومت و نه محل انتقام گیری است.

او به شهروندان توصیه کرد که در صورت بروز مشکلات از جمله اختلافات خانوادگی و مراودات اجتماعی برای رفع خصومت به بزرگ تر‌ها و ریش سفیدان خانواده مراجعه و از ظرفیت‌های محلی و مردمی استفاده کنند.

رییس دادگستری شهرستان البرز با اشاره به افزایش سرقت گفت:دستگاه قضایی در این زمینه تمهیداتی را اندیشیده است و ضابطان قضایی هم برای پیشگیری از سرقت‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پارسال بیش از ۲۶ هزار پرونده به دستگاه قضایی شهرستان البرز وارد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.