سرهنگ مکناوی گفت: عاملان حفاری غیرمجاز در منطقه غرب کرخه شهرستان شوش شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: طی روز‌های گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در منطقه غرب کرخه از توابع شهرستان شوش دریافت شد.

او به پیگیری موضوع از سوی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اشاره کرد و افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع، هماهنگی لازم با پاسگاه انتظامی محل و بازدید از محل انجام شد.

سرهنگ مکناوی اظهار داشت: باتوجه به آمادگی کامل پاسگاه انتظامی و اطلاع از نقشه محیطی و راه‌ها، نیرو‌های این پاسگاه به همراه نیرو‌های پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، به برقراری کمین در مسیر تردد حفاران اقدام کردند و در یک عملیات پلیسی موفق شدند ۱۰ نفر سوداگر اشیای تاریخی را دستگیر و یک دستگاه فلزیاب را به همراه آلات و ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به توقیف ۲ دستگاه خودرو از سوداگران و تحویل متهمان به همراه فلزیاب و ادوات مکشوف به مقامات قضائی، بیان کرد: موضوع از طریق مراجع به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر درحال پیگیری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.