فرمانده یگان حفاظت اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باندهای حفاری غیرمجاز در شهرستان‎های اندیکا و دزفول متلاشی شدند.

سرهنگ پاسدار حسین بهداروند، فرمانده یگان حفاظت اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: باتوجه به گزارش رسیده مبنی بر حضور یک گروه باند حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی شهرستان اندیکا، موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از سیر مراحل قانونی و هماهنگی با نیروهای انتظامی، نیروهای یگان به محل مورد نظر اعزام شدند.

بهداروند اذعان داشت: نیروهای انتظامی به محض حضور در محل مذکور 2 دستگاه خودرو و یک چادر که 5 نفر در آن حضور داشتند را مشاهده کردند.

سرهنگ بهداروند با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه، خود را به عنوان پیمانکار جهت فعالیت عمرانی معرفی کردند اظهار کرد: طی بازرسی صورت‎گرفته از خودرو، یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات و آلات و ادوات حفاری کشف شد و باتوجه به عنصر غافلگیرانه 5 نفر دستگیر، 2 خودرو توقیف و یک دستگاه فلزیاب و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه به دستگیری 4 حفار غیرمجاز نیز در دزفول اشاره کرد و افزود: باتوجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول، طی تماس تلفنی رئیس پاسگاه انتظامی سنجر مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز، نیروهای یگان حفاظت بی‎درنگ به محل موردنظر عزیمت کردند و طی عملیات موفق به دستگیری 4 نفر و کشف و ضبط ادوات حفاری شدند.

این مقام انتظامی گفت: درخصوص این 2 عملیات، ضمن تشکیل پرونده هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

قاچاقچیان به مقصد نرسیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.