پس از ۱۰ سال با تعیین تکلیف شدن پرونده‌های معوقه، تعداد آن‌ها در محاکم تجدید نظر استان اصفهان به کمتر از نصف رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست صمیمانه با نخبگان حقوقی و فرهنگی استان با بیان اینکه یکی از اقدامات که در راستای اجرای سیاست های ابلاغی از سوی قوه قضاییه، تعیین تکلیف پرونده های معوقه در شعب بوده است گفت: پس از سالها موجودی ۳۹ شعبه تجدید نظر استان از حدود ۱۶ هزار فقره پرونده به هفت هزار و ۵۰۰ فقره در مدت زمان کمتر از ۱۰ ماه رسید که اگر وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا نبود این سیر نزولی با همان سرعت عملیاتی می شد.

محمدرضا حبیبی افزود: چهلمین شعبه تجدید نظر استان اصفهان تا پایان هفته قوه قضائیه در استان افتتاح می شود.

او در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط بین دستگاه قضا و نخبگان افزود: ارتباط مسئولان حوزه قضا با نخبگان حقوقی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند چه در حوزه نظارت و چه قضاوت در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری ورفع مفاسد تأثیر گذار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم در این نشست،تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: برای این منظور با تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان ،تحقق این برنامه ها تسریع می شود .

علی اصفهانی افزود: امنیت خط قرمز ماست و قاطعانه با هر گونه اخلال در نظم و امنیت و آسایش عمومی و نیز متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم و هنجارشکنان وفق قانون برخورد می شود.

در نشست صمیمانه سه ساعته نخبگان حقوقی و فرهنگی اجتماعی با مسئولان قضایی استان اصفهان،تعدادی از اعضای هئیت علمی و نماینده دانشگاه ها،وکلا و حقوق دانان به بیان پیشنهادها و انتقادها خود در خصوص فعالیت های حقوقی و قضایی پرداختند.

 

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.