رئیس کمیته امداد کشور خبر داد؛

طرح ایجاد پنج هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد کشور گفت:پنج هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کشور با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه سال ۹۸ در خراسان شمالی سه هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار ایجاد شد، گفت: امسال این شاخص را به پنج هزار شغل و با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

بختیاری افزود: طبق تفاهم نامه کمیته امداد، استانداری و سپاه پاسداران در تلاشیم مددجویان را توانمند و خودکفا کنیم.

او  با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت خراسان شمالی روستانشین هستند ،گفت: باید کاری کنیم تا مهاجرت‌ها معکوس شود.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه هزینه رهن و اجاره مسکن بسیار بالاست گفت: اولویت اصلی کمیته امداد در این تفاهم نامه، تامین مسکن یتیمان و خانواده‌های بالای سه نفر جمعیت هستند.

بختیاری گفت: سالمندان و افراد صعب العلاج را باید تا پایان عمر حمایت کنیم که نصب پنل‌های خورشیدی برای این افراد، درآمد ایجاد می‌کند و باید به این سمت حرکت کنید.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: خراسان شمالی استانی با وحدت و انسجام بسیار خوب است و ما به دنبال اشتغال، کارآفرینی و توانمند کردن مددجویان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از جلوه‌های کرامت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت کریمانه به نیازمندان بود.

سردار چمن فرمانده سپاه جوادالائمه استان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حمایت‌های مردمی در رزمایش مواسات گفت: زمینه خدمت رسانی دیگری برای محرومان فراهم شده که می‌توانیم کمک حال آن‌ها باشیم.

قرار است آقای بختیاری عصر امروز در جرگلان، هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی محرومان و سیل زدگان را افتتاح و از مجتمع تولیدی پوشاک روستای توتلی این شهرستان بازدید کند.

فردا پنجشنبه هم آقای بختیاری در سفر به شهرستان مانه و سملقان ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی را کلنگ زنی و از طرح‌های اشتغال شهر آشخانه بازدید می‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.