درآمدزایی ۵ هزار میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد / ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در ۷ ماه نخست امسال از سوی مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان تحت حمایت طی سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل طرح‌های اشتغال این نهاد درآمدزایی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به دستاورد‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی محرومان، گفت: دستاورد‌های مالی مددجویان در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ نیز رقمی بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است که توسط فعالیت‌های مجریان طرح‌های اشتغال حاصل‌شده است.

عبدالملکی افزود: در سال‌های ۷۴ تا ۹۷ کمیته امداد کشور موفق شده با ایجاد اشتغال‌های خرد بیش از ۷۰۰ هزار خانواده محروم را به سمت توانمندی و خودکفایی سوق دهد و از حمایت این نهاد خارج کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور همچنین با اشاره به دستاورد‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی محرومان گفتپارسال یک سوم اشتغال کل کشور توسط کمیته ایجادشده درحالی‌که تنها سه‌دهم درصد تسهیلات کل کشور به کمیته امداد اختصاص داشته است.

عبدالملکی مددجویان کمیته امداد را خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها برشمرد و افزود: معوقات مددجویان کمیته امداد در حوزه وام اشتغال کمتر از یک درصد است که نشان‌دهنده موفقیت این نهاد در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد است.

او با اشاره به ایجاد ۱۴۸ هزار شغل برای مددجویان این نهاد در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال نیز ۶۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد.

عبدالملکی همچنین از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان در هفت ماهه امسال خبر داد.

او اعتبارات کل اشتغال سال ۹۸ را ۵۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود تا کنون ۱۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم به مددجویان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور افزود: تا پایان امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان با همکاری شبکه بانکی و پرداخت تسهیلات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ر

درآمدزایی ۵ هزار میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد / ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.