مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت : میانگین پاسخ دهی علت فوت در کشور ۷۸ روز است، اما خوشبختانه در استان توانسته ایم بطور میانگین در کمتر از ۵۰ روز جواب بدهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از پزشکی قانونی به عنوان بازوی مهم قوه قضاییه یاد کرد و گفت : در حال حاضر حدود یک سوم پرونده‌های قوه قضاییه نیاز به نظر پزشکی قانونی دارد که ۹۸.۲ نظرات هم مورد پذیرش همکاران قضایی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ پرسنل در سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت : با توجه به کمبود نیرو، از همکاری سه هزار پزشک متخصص و فوق تخصص هم در خارج از سازمان استفاده می‌شود.

خانی به کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: چارت اداره کل در استان ۲۵۸ نفر است، اما هم اکنون با ۸۲ نفر این مسئولیت سنگین را در استان انجام می‌دهیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: با همین نیرو‌های اندک عملکرد خوبی داشته ایم و هم اکنون اجساد بطور میانگین دو ساعته تحویل می‌شود.

او ادامه داد: میانگین پاسخ دهی علت فوت در کشور ۷۸ روز است، اما خوشبختانه در استان توانسته ایم بطور میانگین در کمتر از ۵۰ روز جواب بدهیم.

خانی گفت: جواب معاینات هم در کمتر از یک ساعت صورت می‌گیرد و جواب‌دهی کمیسیون‌ها هم زیر ۲۱ روز انجام می‌شود.

پارسال ۳۱۲ "معتاد" در استان جان باختند

خانی در تشریح آمار عملکرد سال گذشته پزشکی قانونی استان، از بررسی ۲۰۱۹ جسد طی این مدت خبر داد و افزود: کل معاینات انجام شده در این سال نیز ۴۵ هزار و ۴۸ مورد بوده است.

او افزود: در این سال همچنین ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر با ادعای تصادف و حدود همین تعداد با ادعای نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه داشتند.

این مسئول تعداد فوتی‌های بر اثر مصرف قرص برنج در این سال را ۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۱۶ نفر مرد بودند.

او از فوت ۲۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این سال خبر داد وافزود: همچنین طی این مدت ۵۱ فوتی ناشی از سوختگی، ۲۸ فوتی ناشی از غرق شدگی، ۲۰ فوتی ناشی از برق گرفتگی، ۲۹ فوتی ناشی از حوادث کار و ۴۷۲ فوتی ناشی از تصادفات داشته ایم.

این مسئول تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان را در سال گذشته ۳۱۲ نفر اعلام و ادامه داد: این تعداد نسبت به فوتی‌های سال ۱۳۹۷ با فوت ۲۱۰ نفر رشد حدود ۱۰۰ نفری داشته که بسیار بالاست.

خانی گفت: خوشبختانه سال گذشته فوتی ناشی از مصرف الکل در استان نداشتیم.

۳۰ نفر در استان سال گذشته تغییر جنسیت دادند

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به آمار تغییر جنسیت در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰ نفر در استان تغییر جنسیت داده‌اند.

او افزود: عمده این افراد زنانی بودند که تمایل داشتند به مرد تغییر جنسیت دهند.

خانی در خصوص پروسه انجام این کار گفت: افرادی که در این زمینه به ما مراجعه می‌کنند به مدت شش ماه تا یک سال تحت نظر روانشناسان و روانپزشکان قرار می‌گیرند و اگر نتیجه‌ای نداشته باشد پرونده آن‌ها به کمیسیون ارجاع می‌شود.

او افزود: در کمیسیون اجازه می‌دهند این افراد شش ماه با لباس جنس مخالف زندگی کنند که ببینند تحمل این زندگی جدید را دارند یا خیر و پس از آن مجددا در کمیسیون در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به بالابودن تصادفات ساختگی و خودزنی و ... در استان گفت: تقریبا تا همین چندماه پیش ماهانه ۱۵ تا ۲۰ تصادف ساختگی در استان داشتیم، اما خوشبختانه با کنترل‌هایی که در این زمینه صورت گرفته این تعداد ماهانه به کمتر از پنج مورد رسیده است.

او افزود: در بحث کنترل این موضوع همکاران پزشکی قانونی در بیمارستان طالقانی مستقر شده اند و در همان محل افرادی که تمایل به معاینه دارند مورد معاینه قرار می‌گیرند که با انجام این کار افراد نمی‌توانند چند روز بعد با آسیب جدید برگشته و مدعی شوند که در تصادف آسیب دیده اند و تقاضای دیه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.