رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، گفت : هر چه دانش حقوقی بالا باشد، اختلافات کمتر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : معمولا افراد به دلیل ارتکاب جرم و مسائل حقوقی به دادگستری مراجعه می‌کنند.

او یکی از دلایل اختلاف را عدم آگاهی مردم به دانش حقوقی دانست و گفت : باید آگاهی کافی نسبت به روابط و قرداد‌های حقوقی داشته باشیم تا منتهی به اختلاف نشود، قرارداد‌ها وقتی ابهام دارند منجر به تشکیل پرونده می‌شوند و پیگیری این پرونده‌ها نیز زمان‌بر و هزینه‌بر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، افزود: هر چه دانش حقوقی بالا باشد قرارداد روشن تنظیم می‌شود در نتیجه اختلافی ایجاد نمی‌شود و اگر هم اختلافی باشد امکان تضییع حق کم‌تر است.

او بحث سازش را در اولویت تمامی پرونده‌ها قضایی دانست و افزود: اگر مردم همکاری داشته باشند، اختلافات از طریق سازش حل و فصل می‌شود در این راستا ظرفیت سازش در سطح استان را بسیار بزرگ می‌بینیم و برنامه داریم از ظرفیت تمام مردم برای سازش در هر دعاوی کیفری و حقوقی استفاده کنیم.

توسلی‌زاده از سرقت، جرائم علیه تمامیت جسمانی (ضرب و جرح، تصادفات و..)، جرائم مواد مخدر، اختلافات ملکی و جرائم مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت، به‌عنوان پنج جرم اول استان یاد کرد و ادامه داد: نباید به هر کسی به راحتی اعتماد کرد، اعتماد‌های بی‌پایه و اساس سبب تشکیل پرونده‌هایی می‌شود.

او گفت: تا می‌توانیم سازش کنیم، گذشت کنیم اختلافات را حل و فصل کنیم در اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود، زوجین هنگام جدایی به عواقب آن فکر کنند که این متارکه چه هزینه‌های برای خود و فرزندان آن‌ها دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.