سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:۹۵ هزار و ۷۳۰ نفر در استان اصفهان مشمول دریافت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامران کلانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه این تسهیلات در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی به مشمولان ۱۴ کسب و کار تعلق می‌گیرد گفت:سهم تسهیلات استان اصفهان از ۴۰۰ هزار میلیارد اختصاص کشوری، ۳۰ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال با اختصاص ۱۷ بانک عامل با رتبه دومی بعد از تهران است.

کامران کلانی افزود:واحد‌هایی مانند رستوران‌ها و سینما‌ها که به علت پیشگیری از شیوع کرونا بنا به دستور دولت تعطیل شدند به ازای هر نفر نیروی کار بیمه شده،۱۶۰ میلیون ریال و واحد‌هایی که خودشان برای حفظ سلامتی نیروی کار، اقدام به تعطیلی کردند به ازای هر نفر ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

او گفت: تسهیلات در قالب خویش فرمایی که بیشتر دارندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری را شامل می‌شود به ازای هر نیروی کار بیمه شده ۶۰ میلیون ریال است.

کلانی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات به واحد‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا، ۱۲ درصد است، گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس سه‌ماهه، (از مهر) به مدت دو سال است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: ۷۱ هزار نفر از متقاضی مشمول این تسهیلات در استان اصفهان، رانندگان هستند که درخواست آن‌ها نیاز به تأیید دستگاه اجرایی ندارد و افراد بعد از ثبت‌نام، به بانک عامل معرفی می‌شوند.

کلانی اضافه کرد: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا متقاضی دریافت تسهیلات باید به سامانه کارا به نشانی الکترونیکی www.cara.mcls.gov.ir مراجعه و اطلاعات و درخواست خود را ثبت کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.