معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از اجرای ۱۰ طرح اشتغالزایی در زمینه کشاورزی توسط مددجویان کمیته امداد استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۰ طرح اشتغال‌زایی در زمینه کشاورزی امسال توسط مددجویان تحت حمایت به اجرا در آمده است گفت: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار مددجویان اردبیلی قرار گرفت تا بتوانند به فعالیت کشاورزی بپردازند.

او با بیان اینکه استان اردبیل با برخورداری از مراتع و آب و هوای مناسب ظرفیت بسیار مطلوبی برای فعالیت کشاورزی دارد، افزود: کمیته امداد با شناسایی ظرفیت‌ها، استعداد و علاقه مددجویان در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه با همکاری هرچه بیشتر بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی تلاش داریم طرح‌های اشتغال‌زایی نوین و دانش‌بنیان را برای مددجویان تحت حمایت اجرا کنیم، گفت: از این طریق خانوار تحت حمایت با تنوع محصولات خود می‌توانند در عرصه کارآفرینی و صادرات محصولات تولیدی به سایر مناطق و استان‌های همجوار فعالیت‌های گسترده‌تری را به انجام رسانند.

سیفی بیان کرد: یکی از طرح‌های دانش‌بنیان، استفاده از «پهپاد سم‌پاشی» در فعالیت‌های کشاورزی است که کمیته امداد تلاش دارد با آموزش‌های مناسب و تشکیل تیم‌های تخصصی از میان مددجویان تحت حمایت، زمینه را برای اشتغال‌زایی آن‌ها فراهم کند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد با رویکرد طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان تلاش دارد گام‌های موثری در امر خودکفایی مددجویان بردارد، گفت: یکی از این طرح‌ها «پهپاد سم‌پاشی» است که درصدد هستیم با ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان تحت حمایت در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه طرح توسعه اشتغال پهپادی مددجویان می‌تواند زمینه را برای فعالیت‌های گسترده‌تر در بخش کشاورزی فراهم کند، افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل بر اساس رشته تحصیلی و یا فعالیت مرتبط با کار کشاورزی مورد استعدادسنجی قرار می‌گیرند تا پس از این مرحله وارد عرصه اشتغال‌زایی شوند.

سیفی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه اشتغال پهپادی مددجویان اردبیلی است، بیان کرد: پس از آموزش، به مددجویان مشاوره‌های مناسب ارائه می‌شود تا با تشکیل تیم‌های تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بتوانند وارد بازار کار شوند.

او با بیان اینکه طرح اشتغال پهپادی دارای مزیت‌های اجرای عملیات سم‌پاشی در زمین‌های صعب العبور، بهره‌وری مناسب، کاهش چشمگیر مصرف آب، دقت بالا و کنترل تمام خودکار توسط سامانه کنترل زمینی است، گفت: با گسترش این فعالیت زمینه اشتغال بسیاری از مددجویان فراهم خواهد شد که می‌توانند به تمامی کشاورزان استان اردبیل نیز خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.